ایرانجهان

وزرای خارجه اسرائیل، یونان و قبرس در مورد تهدیدات ایران گفتگو کردند

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز جمعه در نیکوزیا، پایتخت قبرس با کونستانتینوس کومبوس، وزیر خارجه قبرس ونیکوس داندیاس، وزیر خارجه یونان، دیدار و گفتگو کرد.

این سه مقام ارشد، در مورد تهدیدات هسته‌ای ایران و ترور در خاک اروپا گفتگو کردند. این دیدار، سه روز پس از خنثی کردن طرح حمله‌ای علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها در آتن که ادعا شده است ایران در برنامه‌ریزی آن دست داشته، انجام شد.

از جمله نکات اصلی این گفتگو، «درک تهدید جمهوری اسلامی ایران برای ثبات در خاورمیانه و ردپای آن در اروپا، در قالب ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در اوکراین و همچنین حوادث تروریستی در یونان و قبرس» عنوان شده است.

کوهن، با همتایان خود درباره لزوم اقدام فوری برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای صحبت کرد و راه‌ حل آن را افزایش تحریم‌های اقتصادی دانست.

اسرائیل، همچنین از متحدانش در اروپا خواست تا سپاه پاسداران را یک نهاد تروریستی اعلام کنند.

رسانه‌های یونانی، اوایل این هفته گزارش دادند که مقامات این کشور با کمک موساد سازمان اطلاعاتی اسرائیل، دو نفر از پاکستانی‌های ایرانی الاصل را که قصد حمله به اهداف اسرائیلی از جمله یک رستوران یهودی و یک کنیسه را داشتند، دستگیر کردند.

مقامات موساد و یونان گفتند که این دو نفر بخشی از یک شبکه بزرگ تروریستی ایران بوده است. سفارت ایران در یونان هر گونه ارتباط با این پرونده را رد کرد.

در این دیدار، همچنین با توجه به تحولاتی که در حوزه امنیت و انرژی منطقه‌ای در حال رخ دادن است، بر امکان تقویت روابط بین سه کشور تاکید شد.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا