ایرانجهان

کشف اطلاعات تازه‌ای در باره دیپلمات ایرانی متهم به ترور و جاسوسی در اروپا

اداره جنایی فدرال به همراه سازمان‌های اطلاعاتی آلمان تحقیقات تازه‌ای درباره هدایت یک حلقه بزرگ جاسوسی تحت هدایت اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشت شده ایران آغاز کردند.

رسانه‌های آلمان روز پنج‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ۹۹ گزارش دادند که در پی کشف یک دفترچه رمز و یک دفترچه رسید پرداخت‌های چند هزار یورویی متعلق به اسدالله اسدی، دیپلمات شاغل در سفارت ایران در اتریش و متهم به بمب‌گذاری در یکی از تجمع‌های سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی پاریس، تحقیقات درباره وجود یک گروه بزرگ جاسوسی و ترور تحت هدایت این دیپلمات در اروپا، آغاز شده است.

به نوشته رسانه‌های آلمان، از دو دفترچه یادداشت کشف شده توسط پلیس در خودروی این دیپلمات ایرانی، یک دفترچه حاوی دستورالعمل رمزگذاری شده ساخت بمب دستی است و دفترچه دیگر نیز شامل اطلاعاتی درباره مکان‌های مختلف گردشگری و تاریخی در کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش، جمهوری چک، مجارستان، ایتالیا، بلژیک و هلند.

بر اساس اطلاعات درج شده در دفترچه دوم، اسدالله اسدی به برخی افراد ناشناس با نام‌ ایرانی مبالغی بین ۲۵۰۰ تا ۵ هزار یورو پرداخت کرده است.

اکنون سازمان‌های امنیتی آلمان در پی یافتن پاسخ این سوال‌ هستند که آیا اسدالله اسدی رهبری یک حلقه بزرگ از کسانی را بر عهده داشته که وظایف مختلفی از جمله خبرچینی و جاسوسی را در چندین کشور اروپایی  بر عهده داشته‌اند؟

اسدالله اسدی که دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بوده، در جریان سفرهای خود از جمله چندین با یک زوج بلژیکی ملاقات کرده که گفته می‌شود در چند حمله به مخالفان و فعالان سیاسی تبعه ایران در خارج دست داشته‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا