اجتماعی

روحانی: احیای دریاچه اورمیه با موفقیت انجام شد اگر این نمی‌شد شهری به نام تبریز وجود نداشت

حسن روحانی در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی: احیای دریاچه اورمیه با موفقیت انجام شد و اگر این قدم برداشته نمی‌شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران امروز در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در تهران برگزار شد گفت: یکی از اقدامات ما نجات 14 میلیون ایرانی از طوفان نمک با احیای دریاچه اورمیه بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی دولت ایران، وی با بیان اینکه احیای دریاچه اورمیه به عنوان اولین تصمیم دولت این کشور بود، ادامه داد: اگر برای این احیا قدم برداشته نمی‌شد امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و 14 میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده بودند و تمام باغات و مزارع در این منطقه از بین رفته بود.

همچنین روحانی در بخشی از سخنانش علت تحریم های آمریکا علیه ایران را اسرائیل، عربستان سعودی و افراطیون آمریکایی دانست و گفت: خارج شدن از یک توافق یک ننگ برای یک کشور است اما این ننگ بالاتر خواهد بود ‌آن زمان که این توافق به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده باشد. بنابراین مقررات بین المللی را هم زیر پا گذاشته است و این ننگ افزوده تر می شود زمانی که مواد غذایی و دارویی هم جزو اقلام تحریمی باشد. بی تردید دولت‌ آمریکا مرتکب جنایت ضد بشری شده است. اقدام ‌آمریکا یک تروریسم اقتصادی است البته این به‌ آن معنا نیست ملت ایران به زانو درآمده باشد.

روحانی با بیان اینکه امروز بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز در داخل این کشور تولید می شود، گفت: البته دوستان ما هم ما را فراموش نکردند و هر چند به زبان به آمریکا احترام می‌گذارند، اما در عمل به ما کمک می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا