ایران

یک کشته و یک مفقود در سیل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران از مرگ یک نفر در استان هرمزگان و مفقود شدن یک تن دیگر در سیستان و بلوچستان این کشور بر اثر جاری شدن سیل خبر داد.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران درباره آخرین گزارش‌های کولاک و برف، سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته این کشور اعلام کرد: یک نفر در شهرستان بشاگرد هرمزگان بر اثر این حوادث جوی جان خود را از دست داده و همچنین یک نفر دیگر نیز در شهرستان راسک سیستان و بلوچستان مفقود شده است.

 

 

او در ادامه گفت که شهرستان‌های ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند استان سیستان و بلوچستان نیز متاثر از سیل شدند.

 

همچنین مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان استان سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد: بارش مستمر و بدون توقف از روز جمعه تا شب گذشته خسارات بسیار زیاد مادی و زیرساختی و همچنین تلفات احشام و دام مردم و آسیب به برخی واحدهای مسکونی و مزارع و موتورهای کشاورزی وارد کرده است.

 

وی در ادامه گفت: دلگان به شدت نیازمند توجه ویژه در اعزام اکیپ های امدادی و ارسال اقلام امدادی است، به بسیاری از جاده های اصلی و فرعی و روستایی آسیب جدی وارد شده، بسیاری از منازل خشت و گلی آسیب دیده و بعضا تخریب شده است.

 

شجاعی افزود: در برخی مناطق وسایل و زندگی مردم را آب برده، اقلام خوراکی در منازل روستاها و عشایر از بین رفته، هوا رو به سرماست و نیازمند اقلام گرمایشی اعم از پتو و بخاری و همچنین توزیع نفت سفید به صورت ویژه هستیم، توزیع آب آشامیدنی و نان و آرد نیز بسیار حیاتی است.

 

از سوی دیگر روح الله سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد بارندگی شدید و مداوم و طغیان رودخانه‌های محلی از عصر روز جمعه تاکنون سبب بسته شدن 23 مسیر ارتباطی در این استان شده است.

 

روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها و آبگرفتگی معابر، بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستانها، مدارس دلگان، دشتیاری، کنارک، چابهار، مهرستان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، لاشار و بخش کورین امروز (یکشنبه 12 ژانویه 2020) تعطیل است.

 

همچنین به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی 90 روستای حاشیه تفتان و میرجاوه از دیشب تا کنون بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی و در مناطق کوهستانی بر اثر بارش برف بسته شده و تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیرها با قوت ادامه دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا