جهانخاورمیانه

شلیک موشک از یمن به ناو آمریکایی که به نجات کشتی سنترال پارک رفته بود

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه، سنتکام، از شلیک دو موشک بالستیک به سوی ناوشکن یو‌اس‌اس میسون از مناظق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی در یمن خبر داده است.

بنابر اعلام سنتکام، ناوشکن یو‌اس‌اس میسون که در پی اقدام به ربایش کشتی تجاری سنترال پارک برای کمک به آن راهی خلیج عدن شده بود، هدف دو موشک بالستیک قرار گرفت.

بر این اساس موشک‌ها در فاصله ده مایلی ناوشکن میسون به دریا برخورد کردند و هیچ آسیبی به شناور آمریکایی و خدمه آن وارد نشد.

این حمله ساعت یک و ۴۱ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت صنعا رخ داد.

بنابر اعلام سنتکام، ناوشکن موشک‌انداز میسون که بخشی از ناوگروه ضربتی ناوهواپیمابر آیزنهاور است،‌ پیش از این حمله توانسته بود مانع از ربودن کشتی تجاری سنترال پارک شود.

بر این اساس در پی نزدیک شدن ناو آمریکایی به کشتی سنترال پارک که با پرچم لیبریا حرکت می‌کند و در اختیار شرکت زودیاک است، ۵ مهاجم مسلح اقدام به فرار کردند.

سنتکام بدون اشاره به هویت مهاجمان مسلح، از دستگیری آنها خبر داده است.

پیش‌تر،‌ دولت مورد شناسایی سازمان ملل متحد در یمن، شبه‌نظامیان حوثی را مسوول حمله روز یکشنبه به کشتی سنترال پارک معرفی کرده بود.

سنترال پارک

زودیاک یکشنبه شب بدون اعلام جزییات، از نیروهای ائتلاف بین‌المللی برای نجات کشتی این شرکت تقدیر کرد.

بنا بر اعلام شرکت زودیاک، به محموله کشتی سنترال پارک که اسید سولفوریک است و ۲۲ خدمه آن که از شهروندان بلغارستان، ترکیه، گرجستان، ویتنام، هند، روسیه و فیلیپین هستند، آسیبی وارد نشده است.

گفته شده که کشتی سنترال پارک در مالکیت شرکت زودیاک است که به یک تاجر ثروتمند اسرائیلی به نام ایال اوفر تعلق دارد.

دو سال پیش هم یک حمله پهپادی نسبت داده شده به ایران، ‌دو خدمه نفتکش مرسر به متعلق به این تاجر را در نزدیکی سواحل عمان کشت.

هفته پیش شبه‌نظامیان حوثی در واکنش به جنگ غزه به یک کشتی تجاری «مرتبط با اسرائیل» در دریای سرخ حمله کرده بودند.

روز جمعه هم یک کشتی تجاری دیگر به نام سیمی که متعلق به تاجر یهودی دیگر است، در اقیانوس هند هدف حمله پهپادی نسبت داده شده به ایران قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا