ایرانجهانخاورمیانه

حمله موشکی به پایگاه ترکیه در شمال عراق و حمله پهپادی به فرودگاه اربیل

وزارت دفاع ترکیه شامگاه روز چهارشنبه ۲۵ فروردین اعلام کرد یک سرباز در حمله موشکی به منطقه پایگاه بعشیقە در شمال عراق جان باخت.

در بیانیه ای که از طرف این وزارتخانه ارائه شد، یکی از سه موشک شلیک شده در منطقه پایگاه و دو موشک دیگر در روستا سقوط کرده است. گزارش شد که در این حمله «یک سرباز به شهادت رسید و یک کودک ساکن روستا نیز زخمی شد.»

همزمان وزارت کشور اقلیم کردستان عراق چهارشنبه شب اعلام کرد، یک پهپاد حامل مواد منفجره فرودگاه بین المللی اربیل را هدف قرار داد و به یک ساختمان آسیب وارد کرد.

پس از حمله آتش سوزی در فرودگاه رخ داد و گزارش شده است که ویدئویی که از محل حادثه به اشتراک گذاشته شده است نشان دهنده شعله های آتش و دود از منطقه است.

استاندار اربیل اعلام کرد که تحقیقات در مورد این حمله آغاز شده و هیچ گونه آسیب و خسارت جانی گزارش نشده است.

به گفته رسانه های عربی، انفجارها در فرودگاه اربیل شنیده شده و آژیر هشدار دهنده در کنسولگری ایالات متحده در اربیل به صدا درآمده است.

حملات موشکی در عراق اغلب توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران علیه سایت های میزبان نیروهای آمریکایی انجام می شود.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: «حملات تروریستی بە فرودگاە اربیل و پایگاە نظامیان ترکیە در بعشیقە را بە تندی محکوم می‌کنیم و این حملات مشخصا با هدف برهم زدن امنیت اقلیم و هماهنگی ما با نیروهای ائتلاف صورت گرفته است.»

بارزانی افزود که هر گروە مسلحی کە در چهارچوب نیروهای رسمی عراق نباشد باید از مرزهای اقلیم کردستان دور شود و در روزهای آیندە با شرکایمان در عراق و جامعە بین الملل گفت‌وگو می‌کنم و در مورد اجرایی کردن آن  با نخست وزیر عراق و رئیس پارلمان گفتگو کردەام.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق همچنین گفت که بر هماهنگی‌مان درمورد هدف مشترک‌مان برای بازخواست این گروەهای غیرقانونی تاکید داریم و  بە مردم اقلیم کردستان وعدە می‌دهم که اعضای گروە تروریستی پشت حمله چهارشنبه شب بوده‌اند، تاوان کارشان را خواهند داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا