ایرانجهان

چند مقام ارشد بریتانیا از دولت خواستند اقدام‌های سختگیرانه‌‌تری در قبال ایران اتخاذ کند

چند مقام ارشد بریتانیا، از جمله دو وزیر دفاع پیشین، یکی از رهبران سابق حزب لیبرال دموکرات، و رییس فعلی کمیته امور خارجه پارلمان، از دولت خواستند اقدام‌های سختگیرانه‌‌تری در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ کند.

در نامه‌ای که این سیاستمداران برای جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، نوشتند آمده: «کارنامه وحشتناک حقوق بشر ایران، تسریع برنامه هسته‌ای، حمایت از نیروهای نیابتی در سراسر خاورمیانه، کمک گسترده به روسیه در جنگ وحشیانه‌اش علیه اوکراین، و حمایت از تروریسم و آدم‌ربایی، این کشور را به تهدیدی آشکار برای ثبات بین‌الملل تبدیل می‌کند.»

این نامه به امضای مینگیس کمبل، رهبر سابق لیبرال دموکرات‌ها، مایکل فالون، وزیر دفاع پیشین، آلیشا کرنز، رییس کمیته منتخب روابط خارجی مجلس عوام بریتانیا، دیوید ریچاردز، رییس پیشین ستاد دفاع، جورج رابرتسون، دبیرکل پیشین ناتو و وزیر دفاع سابق، و مارک سدویل، مشاور پیشین امنیت ملی و وزیر سابق کابینه، رسیده است.

امضا‌کنندگان نامه هشدار دادند که جمهوری اسلامی «بزرگترین و ستیزه‌جوترین قدرت خاورمیانه است، که تعهدی آشکار به بازنگری در نظم جهانی، همراه با اتحاد رو به رشد با روسیه و تمایل به تعمیق آن دارد».

این مقام‌های ارشد از یافته‌های اتاق فکر بریتانیایی «پالیسی اکسچینج»، که اخیرا در گزارشی منتشر شده بود، حمایت کردند. در این گزارش آمده، حکومت ایران می‌خواهد خاورمیانه را به وضعیتی تغییر دهد که در آن قدرت مسلط منطقه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا