خاورمیانهسلامتی و زندگی

آخرین آمار کرونا در ترکیه و تدابیر بهداشتی دولت و ملت ترک

دولت ترکیه تردد افراد بالای 65 سال را به دلیل کرونا قدغن کرد

وزیر بهداشت ترکیه ضمن تشریح آخرین آمار قربانیان کرونا در کشور اعلام کرد که تمام جان باختگان مسن بوده‌اند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در حساب توئیتر خود اعلام کرد: امروز 12 نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا که تمام آنها مسن بودند، فوت کردند. بدین‌ترتیب شمار قربانیان این ویروس در ترکیه به 21 نفر رسید.

کوجا افزود: تمام جان باختگان مسن بودند. به همین دلیل باید به افراد مسن‌تر اخطار دهیم تا محدودیت خروج از خانه را رعایت کنند. با افزایش سن خطر مرگ و میر نیز بیشتر می‌‌شود.

وی در ادامه همچنین گفت: طی 24 ساعت گذشته 2953 فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه 277 نفر از آنها مثبت بوده است و به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در ترکیه به 947 نفر رسید.

ترکیه تردد افراد بالای 65 سال را به دلیل کرونا قدغن کرد

وزارت کشور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از امشب مقررات محدودیت رفت و آمد برای افراد بالای 65 سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن اعمال خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: “از ساعت 24.00 امشب خروج افراد بالای 65 سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن از خانه و حضور آنها در اماکن عمومی مانند پارک و فضای سبز محدود می‌شود”.

گفتنی است تا کنون 9 نفر در ترکیه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته و 670 نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مردم استانبول از بالکن خانه‌ها کادر درمانی را تشویق کردند

مردم استانبول دیشب نیز راس ساعت 9 از بالکن خانه‌ها با کف زدن برای کارکنان بخش سلامت کشور در این روزهای سخت مبارزه با کرونا از آنها تشکر کردند.

کادر درمانی این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا شبانه روز برای حفظ جان شهروندان تلاش کرده و فداکاری می‌کنند و مردم نیز برای قدردانی از زحمات بی دریغ آنها به تشویق این پرسنل می‌پردازند.

فخر‌الدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود از مردم خواسته بود تا جهت قدردانی از کادر درمانی سه روز متوالی راس ساعت 21:00 در بالکن‌های خود کف بزنند.

از سوی دیگر برخی از راننده‌ها نیز با بوق زدن حمایت خود از کادر درمانی را نشان دادند.

این پویش بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا