آذربایجاناقتصادایران

آذربایجان و ایران در مورد نیروگاه‌های اردوباد و مارازاد توافق کردند

چهاردهمین نشست کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه بین جمهوری آذربایجان و ایران برگزار شد.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از کابینه وزیران آذربایجان گزارش می دهد، در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری امضا شد.

در این نشست چندین دیدار بین دو کشور برگزار شد. در جلسه ای که در وزارت راه و شهرسازی ایران برگزار شد، وضعیت فعلی و چشم انداز آینده همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل جاده ای و حمل بار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال و جنوب، امکانات بهبود زیرساخت های موجود، به ویژه در زمینه حمل و نقل ریلی، بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه ای که در وزارت نیرو برگزار شد، همکاری های دو کشور در زمینه برق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در مورد اقدامات انجام شده برای تسریع پروژه های در حال انجام تبادل نظر شد. موضوعات همگام سازی سیستم های انرژی آذربایجان، ایران و روسیه و تجارت برق بین جمهوری آذربایجان، ایران و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اهمیت پروژه های اجرا شده برای استفاده بهینه از آب و پتانسیل انرژی رودخانه آراز مورد تأکید قرار گرفت. توافق نامه ای در مورد موضوعات مربوط به نیروگاه های برق اردوباد و مارازاد و همچنین اقدامات بعدی برای اتمام ساخت نیروگاه های برق آبی «خدافرین» و «قیز قالاسی» حاصل شد. مقامات دو طرف همچنین، در مورد فرصت های همکاری در زمینه برق در مناطق آزاد شده آذربایجان تبادل نظر کردند.

طی نشست‌ها، شاهین مستفی‌اف، معاون نخست وزیر آذربایجان، اطلاعات مفصلی در مورد آزادسازی سرزمین های اشغالی، اقدامات وحشیانه ارامنه در این مناطق، به ویژه تخریب و توهین به آثار مذهبی ارائه داد و گفت که مناطق آزاد شده به زودی و به طور کامل احیا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا