آذربایجان

آغاز انتخابات پارلمانی در جمهوری آذربایجان

انتخابات ششمین دوره مجلس ملی جمهوری آذربایجان از ساعت هشت صبح امروز یکشنبه آغاز شد و مردم این کشور برای انتخاب نمایندگان پارلمان به پای صندوق‌های رای رفتند.

انتخابات مجلس ملی جمهوری آذربایجان  در پنج هزار و  ۵۷۳  شعبه اخذ رای ایجاد شده در  ۱۲۵ حوزه انتخاباتی در سراسر این کشور (به غیر از مناطق اشغال شده توسط نیروهای ارمنی)، برگزار می شود و قرار است ۵ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۶۰ نفر از واجدین شرایط رای این کشور تا ساعت ۱۹ به نامزد مورد نظر رای دهند .

 

به گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان، ۸۸۳ ناظر بین المللی از ۵۹ نهاد و ۵۸ کشور و نیز ۸۹ هزار و ۶۷۶ ناظر محلی برای نظارت بر چگونگی برگزاری این دوره انتخابات مجلس ملی در این کمیسیون مربوطه حضور دارند.

همچنین ۱۹۹ نماینده  از ۱۳۲ رسانه بین المللی به منظور پوشش خبری ششمین دوره انتخابات مجلس ملی در جمهوری آذربایجان حضور دارند.

طبق  قانون انتخاباتی جمهوری آذربایجان، انتخابات مجلس ملی بر اساس نظام انتخاباتی اکثریتی برگزار می شود و  در سراسر این کشور در مجموع ۱۲۵ حوزه  انتخاباتی وجود دارد که از هر حوزه  فقط یک نامزد که بیشترین آرای رای دهندگان را  به دست آورده باشد، انتخاب می شود.

گفتنی است که نزدیک به ۲۰ حزب و تشکل سیاسی و اجتماعی جمهوری آذربایجان برای شرکت در این  دوره انتخابات پارلمان ملی حضور دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا