جهان

آغاز مذاکرات مرکل و پوتین در کاخ کرملین

صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری روسیه، امروز مذاکرات خود را در کاخ کرملین در مورد موضوعات لیبی، اوکراین، سوریه، ایران و عراق آغاز کردند.

دیدار ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بعد از ظهر امروز (شنبه) آغاز شد و دو طرف قرار است در مورد موضوعات لیبی، اوکراین، سوریه و عراق گفت و گو کنند.

 

 

خانم «آنگلا مرکل» در حالی امروز با ولادیمیر پوتین در خصوص طیف وسیعی از موضوعات رایزنی می کند که آلمان و روسیه  اختلافاتی در خصوص اوضاع در سوریه و اوکراین دارند.

 

براساس آنچه پیشتر دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرده بود، رهبران دو کشور در این دیدار  در خصوص افزایش تنش در خاورمیانه گفت وگو و تبادل نظر می کنند، اما رسانه های آلمانی اظهار داشته اند که دو طرف طیف وسیعی از موضوعات را روی میز دارند و تنها افزایش تنش ها در خاورمیانه دلیل سفر مرکل نیست که برنامه اجرای آن پیش از افزایش تنش ها در منطقه خورده بود.

 

در مرکز توجه دو طرف، طرح خط لوله گاز جریان شمالی۲ قرار دارد که در مراحل پایانی احداث قرار گرفته است.

 

این خط لوله که از منطقه ویبورگ در شمال غرب روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان کشیده می شود بخش قابل توجهی از گاز صادراتی روسیه را به این کشور منتقل و از انجا به برخی کشورهای دیگر اروپایی ترانزیت خواهد شد.

 

ایالات متحده شرکت های احداث کننده این خط لوله گاز را تحریم کرده است و به همین دلیل احداث آن از دو هفته پیش متوقف شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا