ایرانفرهنگ و هنر

آلبوم مفقود شده زنان و کودکان قاجار پیدا شد

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد آلبوم ناصری در جریان کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال  آلبوم‌خانه این کاخ صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد پیدا شد.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آفرین امامی اعلام کرد که «آلبوم ناصری در کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال (انبارگردانی رسمی) آلبوم‌خانه کاخ گلستان» صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد پیدا شد.

اوایل ماه جاری مسئولان کاخ موزه گلستان اعلام کردند که یکی از آلبوم‌های تاریخی کاخ گلستان که از آلبوم‌های غنی این مجموعه و متعلق به دوره ناصرالدین قاجار بوده، مفقود شده و آنها ۵ ماه پیش یعنی در اسفند ۹۹ از مفقود شدن این آلبوم مطلع شده‌اند.

بر اساس خبری که ایسنا در تاریخ ۱۴ مرداد منتشر کرد، زمانِ مفقود شدن این آلبوم قدیمی از سوی مسئولان مشخص نشده بوده و ظاهرا به دلیل نیازِ به مراجعه‌ به آن، امین اموال این بخش از مجموعه، متوجه نبودن آلبوم می‌شود.

این آلبوم به شماره ۳۶۲ در ابعاد ۲۲ در ۱۵.۵ سانتی متر مربع می‌باشد و شامل ۱۰۰ قطعه عکس از کودکان و زنان قاجاری است که صبح امروز ساعت ۱۱:۳۰ در یکی از قفسه‌های آلبوم‌خانه کاخ گلستان پیدا شد و به گفته خانم امامی تمام ۱۰۰ قطعه عکس در این آلبوم موجود است.

خانم امامی علت گم شدن آلبوم ناصری را «کوچک بودن» آن و «جابه‌جایی» در «قفسه‌های آلبوم » عنوان کرده است.

یک آرشیو عکس غنی در کاخ گلستان وجود دارد که به آن «آلبوم‌خانه» یا «مرکز اسناد تصویری» گفته می‌شود و گنجینه‌ای از عکس‌های دوران قاجار و آلبوم‌های اهدا شده به دربار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا