جهان

فشار ملک عبدالله به بایدن برای ممانعت از حمله اسرائیل به رفح

ملک عبدالله، پادشاه اردن، روز دوشنبه در نشستی خصوصی به جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، گفت که حمله اسرائیل به رفح منجر به «کشتار تازه» غیرنظامیان فلسطینی می‌شود و از جامعه بین‌المللی خواست که به سرعت دست به اقدام بزند.

دربار سلطنتی اردن پس از مهمانی نهار بایدن در کاخ سفید با حضور ملک عبدالله در بیانیه‌ای گفت: «پادشاه نسبت به عواقب حمله زمینی اسرائیل به رفح که می‌تواند منجر به گسترش جنگ در منطقه شود، هشدار داد.»

این بیانیه می‌افزاید که ملک عبدالله در دیدار خود با آقای بایدن «هشدار داده که حمله اسرائیل به رفح، جایی که ۱.۴ میلیون فلسطینی در نتیجه جنگ غزه آواره شده‌اند، خطر این را دارد که به کشتار تازه‌ای منجر شود».

بیانیه مورد اشاره می‌گوید که پادشاه اردن «بر اهمیت تلاش‌های همه‌جانبه برای آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرده است».

دربار سلطنتی اردن در نهایت گفته که پادشاه این کشور به همراه رئیس جمهوری ایالات متحده بر عزم خود برای همکاری بر سر دستیابی به یک آتش‌بس پایدار تاکید داشته‌اند.

ساعاتی قبل از این دیدار، جو بایدن در تماسی تلفنی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، خواسته بود تا از حمله نظامی گسترده به شهر رفح در جنوب غزه خودداری کند.

اسرائیل علی‌رغم آن‌که گروه افراطی حماس طرح پیشنهادی مصر و قطر برای آتش‌بس در جنگ غزه را پذیرفتهُ گفته است که عملیات نظامی در رفح را پیش خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا