اجتماعیایران

همانطور که پیش‌بینی میشد؛ ۹ سال زندان برای پدر رومینا اشرفی

بر اساس قانون مجازات اسلامی پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه فقط به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود.

بر اساس قانون مجازات اسلامی پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه فقط به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود.

رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی در گفت وگو با ایلنا گفت: «با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی  از “رسیدگی ویژه” به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.»

خانم دشتی گفته  بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک ، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسرش که این بلا را سر آنها آورده ، ندارد و نگران جان تنها پسر و خانواده‌اش است. او گفت: «دیگر نمی‌خواهم شوهرم به روستا بازگردد.»

مادر رومینا همچنین گفته که «در همین مدت کوتاه بارها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده اند و با وجود آن که صلاحیت لازم را ندارند؛ قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند.»

به گفته خانم دشتی دادگاه برای بهمن خاوری که رومینا چند روز پیش از قتل از سوی پدر با او فرار کرده بود، نیز ۲ سال زندان صادر کرده است.

روز اول خرداد دختری به اسم رومینا اشرفی، متولد ۱۳۸۵، به گفته اهالی محل، پیش از کشته شدنش دلباخته یکی از پسرهای شهر بوده ولی مخالفت‌های شدید پدر رومینا با ازدواج آنها، به دلیل آنچه «تفاوت‌های فرهنگی» عنوان می‌کرده، آنها را به فکر فرار از خانه واداشت. اما با پیگیری خانواده‌ها، پلیس این دو را دستگیر می‌کند.

به گفته اهالی محل، رومینا که می‌دانست اگر به خانه بازگردد امنیت جانی نخواهد داشت، در این خصوص به مقام‌های انتظامی و قضایی ایران هشدار داده و از آنها خواهش کرده که او را به خانه پدری نفرستند. اما طبق قوانین، بلاخره پلیس او را به پدرش تحویل دادند و به دست پدرش در خواب سر بریده شد.

مدافعان حقوق بشر با تاکید بر اینکه حکم اعدام از لحاظ «حقوق بشری» حکمی دیگر در راستای ارتکاب قتل می‌باشد ولی همین قوانین تبعیض‌آمیز در قوانین مجازات اسلامي ایران را ضمانت‌خاطری برای قاتلین در «قتل‌های ناموسی» می‌دانند چرا که اغلب آنها خود را از مجازات‌های سنگین معاف می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا