خاورمیانه

ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان ۸ پهپاد حوثی‌ها را منهدم کرد 

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی برای پایان دادن به خشونت‌های حوثی‌ها در یمن روز یکشنبه ۱۷ اسفند گفت که ۸ پهپاد مسلح را که توسط حوثی های همسو با ایران پرتاب شده بود، منهدم کرد.

بر اساس این گزارش، ۳ فروند از این پهپادها که منهدم شده‌اند، به سمت عربستان سعودی پرتاب شده بود.

این ائتلاف مکان هایی که پهپادهای حوثی‌ها آن را در عربستان هدف قرار داده بودند مشخص نکرد اما دیروز شنبه، ائتلاف گفت که ۷ پهپاد را در طی ۲۴ ساعت که به سمت خمیس مشیط و یک فروند به سمت جازان، (هر دو در جنوب عربستان) از سوی حوثی‌ها پرتاب شده بود، رهگیری کرد.

حوثی ها، اخیراً حملات موشکی و پهپادی برون مرزی خود را به شهرهای عربستان سعودی افزایش داده اند.

درگیری ها در یمن در مناطق ماریب و تعز نیز شدت گرفته است.

کانال های تلویزیونی ائتلاف می‌گویند که تشدید حملات حوثی‌ها نتیجه “پیروزی” ائتلاف در ماریب و به دلیل “تفسیر خصمانه” حوثی‌ها از تصمیم دولت جدید ایالات متحده در ماه فوریه برای لغو نامگذاری “تروریستی” بر روی این گروه است.

ایالات متحده و سازمان ملل تلاش های دیپلماتیک خود را برای پایان دادن به درگیری ها افزایش داده اند، جنگی که عمدتا بدلیل حمایت ایران از حوثی‌ها هزاران نفر را آواره کرده است.

هفته گذشته، وزارت خزانه داری آمریکا در اولین اقدام تنبیهی علیه این گروه که توسط دولت جو بایدن انجام شد، دو رهبر نظامی حوثی را تحریم کرد.

این جنگ که سالها در بن بست نظامی بود، ده ها هزار نفر را به کام مرگ کشانده و یمن را تا مرز قحطی سوق داده است.

موسسه خیریه پزشکی پزشکان بدون مرز روز جمعه گفت که بیمارستان الثوره در تعز ۲۸ نفر را که از چهارشنبه در درگیری شدید مجروح شده اند تحت درمان قرار داد و خود بیمارستان نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سه نفر از جمله یک پسر ۱۲ ساله را مجروح کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا