ایران

ادامه هشدارها نسبت به خطر بارش‌های غافلگیرکننده و سیل در نقاط مختلف ایران

با ادامه بارش‌های شدید و سیل در نقاط مختلف کشور، سازمان هواشناسی نسبت به ادامه احتمال بارندگی‌های غافلگیر کننده و جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور در روزهای پیش رو، از جمله در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان(الاحواز) خبر داد.

سازمان هواشناسی با اشاره به قرمز بودن وضعیت در جنوب کرمان، از شهروندان این مناطق خواست از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

فرمانداری رفسنجان به ساکنان ۱۲ منطقه این شهر هشدار داد به دلیل خطر سیلاب، هرچه سریع‌تر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

فرمانداری رفسنجان وضعیت تمام معابر و خیابان‌های این شهر را قرمز اعلام کرد و با هشدار نسبت به احتمال شکسته شدن پل رودخانه‌ها، از مردم خواست به این پل‌ها نزدیک نشوند.

در روز یکشنبه، تمام اداره‌های شهر و بخش‌های اطراف آن به دلیل جاری شدن سیل تعطیل شد.

پیش‌تر، سازمان مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به لبریز شدن سد نزدیک به شهر دَهِج در شهرستان شهربابک و احتمال شکستن آن، دستور تخلیه این شهر را صادر کرده بود.

فرمانداری جیرفت نیز از مسدود شدن راه‌های ۲۴ روستای این شهرستان بر اثر سیل و بارش شدید خبر داد.

از سوی دیگر، سازمان مدیریت بحران استانداری خوزستان(الاحواز) نیز هشدار داد بر اساس پیش‌بینی‌ها، باران، تگرگ و طوفان در این استان ادامه خواهد یافت.

در همین حال، در پی فعالیت سامانه بارشی مانسون در شهر باغملک خوزستان(الاحواز)، یک نفر بر اثر اصابت صاعقه جان باخت.

بر اساس ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، طوفان و گرد و غبار بی‌سابقه اهواز و برخی از شهرهای خوزستان را فرا گرفته و برق برخی از مناطق نیز قطع شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرده که میزان گرد و غبار در اهواز به ۶۷ برابر حد مجاز رسیده است.

از سوی دیگر، استاندار سیستان و بلوچستان با هشدار نسبت به ادامه وضعیت نامساعد جوی گفت: هنوز احتمال بارندگی غافلگیر کننده در ارتفاعات استان وجود دارد، زیرا سامانه بارشی در منطقه همچنان فعال و آبگرفتگی قریب‌الوقوع است.

بر اساس اظهارات مقام‌های امدادی، بر اثر سیل در ۶۰ شهر ایران بیش از ۶۰ شهروند ایرانی و همچنین هفت تبعه عراقی جان باختند و بیش از ۳۰ شهروند دیگر مفقود شده‌اند.

وزارت کشور ایران هنوز گزارشی درباره خسارات سیل منتشر نکرده اما مقام‌های برخی استان‌ها سخنانی را در این‌باره بیان کرده‌اند.

از جمله علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، خسارات سیل در این استان را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

در همین حال جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، نیز اعلام کرد که سیل بیش از شش هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد کرده است.

ابراهیم رئیسی در شهرستان فیروزکوه گفت: «از میزان خرابی‌های سیل اطلاع داریم، از مردم درخواست صبوری دارم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا