ایران

ادعای رئیس سازمان زندان‌‏های ایران: «کهریزک تکرار نمی‌شود»

به دنبال نگرانیها از سرنوشت بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در ایران، رئیس سازمان زندان‌‏های ایران، مدعی شد: «اتفاقاتی که در سال 88 افتاد در مجموعه‌ای بود که در اختیار قوه‌ قضائیه و سازمان زندان‌ها نبود، اما ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا مشکلی برای بازداشتی‌ها پیش‌ نیاید.»

روزنامه ایران نوشت: «تکرار اتفاقاتی که در سال 88 و پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم رخ داد، موضوع نگرانی خانواده بازداشتی‎ها است.

 

اما آن گونه که رئیس سازمان زندان‌ها اعلام کرده، تمام تلاش‌‏ها برای عدم ایجاد مشکل برای بازداشتی‎ها به کار گرفته شده است. علی‎اصغر جهانگیر در گفت‎وگو با  ایلنا، گفت: همه ارکان قوه قضائیه تمهیدات لازم را برای اینکه افراد بازداشت شده بسرعت تعیین تکلیف شوند، آغاز کرده‌اند. مقامات اصلی قضایی نیز در این خصوص ورود کردند و از نزدیک در جریان بازجویی‌ها هستند و ان‎شاءالله ظرف روزهای آینده خبرهای جدیدی در این زمینه از سوی سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور اعلام خواهد شد. جهانگیر در پاسخ به این سؤال که برخی نگران اتفاقاتی هستند که پیش از این در کهریزک رخ داده بود، برای جلوگیری از چنین حوادثی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید، گفت: اتفاقاتی که در سال 88 افتاد در مجموعه‌ای بود که در اختیار قوه‌ قضائیه و سازمان زندان‌ها نبود، اما ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا مشکلی برای بازداشتی‌ها پیش‌ نیاید.»

گفتنی است که در جریان برخورد با معترضان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸در ایران، سه نفر به نام های محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر بر اثر ضرب و جرح و بدرفتاری در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند. رامین آقازاده قهرمانی، یکی دیگر از زندانیان کهریزک نیز، بعد از آزادی بر اثر آسیب های ناشی از شکنجه های دوران بازداشت خود در گذشت.

همچنین مهدی کروبی، رئیس دو دوره مجلس شورای اسلامی ایران، روز هفتم مرداد ۱۳۸۸ در نامه ای خطاب به هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری این کشور در آنزمان، نوشت: «برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌ اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌‌ اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده ‌اند و در کنج خانه ‌های خود خزیده‌ اند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا