خاورمیانه

ارتش اسرائیل: از زمان آغاز حمله زمینی، دو هزار و ۵۰۰ موضع حماس را هدف قرار دادیم

ارتش اسرائیل اعلام کرد از زمان آغاز عملیات زمینی خود در نوار غزه، دو هزار و ۵۰۰ موضع متعلق به شبه‌نظامیان حماس را از هوا، دریا و زمین هدف قرار داده است.

ادامه درگیری‌ها در منطقه

آژیر هشدار حملات راکتی برای سومین بار در روز یکشنبه ۱۴ آبان در شهرهای جنوبی اسرائیل نزدیک مرز نوار غزه به صدا درآمد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد حمله ارتش اسرائیل به روستای ابودیس در کرانه باختری رود اردن منجر به کشته شدن سه فلسطینی شد.

همچنین در درگیری‌های شب گذشته در شهر جنین در کرانه باختری، یک فلسطینی زخمی و ۹ نفر دیگر دستگیر شدند.

هم‌زمان با ادامه حمله‌های گسترده اسرائیل به نوار غزه، رسانه‌های فلسطینی از کشته شدن دست‌کم ۵۱ فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه پناهندگان المغازی در نوار غزه خبر دادند. بنا بر این گزارش، اکثر قربانیان این حمله، زنان و کودکان هستند.

به گزارش الجزیره، درگیری‌های حماس و اسرائیل تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ فلسطینی و هزار و ۴۰۰ اسرائیلی شده است. همچنین در این درگیری‌ها، دست‌کم ۲۴ هزار فلسطینی و پنج هزار اسرائیلی زخمی شده‌اند.

ادامه سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مجددا به اسرائیل سفر کرد. این دیدار قرار است در رام‌الله انجام شود.

وزیران خارجه آمریکا، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، اردن و مصر روز شنبه ۱۳ آبان در نشستی در امان، پایتخت اردن، درباره جنگ اسرائیل و حماس گفت‌وگو کردند. با وجود تاکید کشورهای عربی بر لزوم توقف درگیری‌ها، وزیر خارجه آمریکا گفت آتش‌بس به حماس فرصت می‌دهد خود را سازماندهی کند.

هم‌زمان ارتش آمریکا از ورود دومین ناو هواپیمابر و ناوگروه خود به خاورمیانه از زمان آغاز درگیری‌ها خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا