جهانخاورمیانه

اردوغان: برای فعالیت‌های اکتشافی و حفاری در دریای مدیترانه از کسی اجازه نمی‌گیریم

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد فعالیت‌های اکتشافی و حفاری در دریای مدیترانه در حوزه صلاحیت این کشور بوده و برای انجام آن نیازی به کسب اجازه از کسی نداریم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم « اعزام نخستین فعالیت کشتی حفاری عبدالحمید خان» در بندر تاش‌اوجو مرسین، اظهار داشت: این کشتی نماد چشم‌انداز جدید ترکیه در بخش انرژی است.

وی ضمن اشاره به اینکه تصویر حال حاضر، چکیده کارنامه 20 سال اخیر ترکیه است، گفت: کشتی عبدالحمیدخان را به سمت چاه یوروک‌لر-1 در 55 کیلومتری غازی پاشا اعزام خواهیم کرد. این چاه نخستین قدم از برنامه جامع ترکیه در مدیترانه شرقی است.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: قصد داریم در مرحله اول بهره‌برداری از گاز دریای سیاه، 10 حلقه چاه مورد نیاز را تکمیل کرده و سال 2023 در اختیار مردم قرار دهیم.

وی همچنین تصریح کرد با فعالیت 4 کشتی حفاری و 2 کشتی تحقیقاتی لرزه‌نگاری، ما هم دیگر در زمینه اکتشاف گاز طبیعی فعال هستیم.

ر‌ئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اکتشافی و حفاری ترکیه در دریای مدیترانه در حوزه صلاحیت ما انجام می‌شود. برای انجام این فعالیت‌ها نیازی به کسب اجازه از کسی نداریم.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا