آذربایجانجهانسیاست

ارمنستان بر اساس نقشه های ۱۹۲۰ آماده است تا مرزهای خود با آذربایجان را مشخص کند

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان، ۶ آبان گفت، دولت مطبوعش برای روند مذاکرات در مورد تعیین مرزها با آذربایجان بر اساس نقشه های ۱۹۲۰ آماده است.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان امروز ۶ آبان به خبرنگاران گفت، دولت ارمنستان برای روند مذاکرات در مورد تعیین و مشخص کردن مرزها آماده است و منتظر سیگنال مثبت دولت آذربایجان است.

آرمن گریگوریان، افزود: «ما آمادگی داریم که روند تحدید حدود و مرزبندی را آغاز کنیم، آماده هستیم تا همه پیشنهادات کارگروه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و انتظار داریم سیگنال های مثبتی از آذربایجان ارائه شود. به نظر می رسد که آنها در ماه سپتامبر در سازمان ملل چنین اظهاراتی را مطرح کردند، اما ما هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته ایم.»

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گفت هنوز مشخص نیست که مرزها بر اساس کدام نقشه مشخص شود.

گریگوریان گفت: «چنین نقشه‌هایی در حال حاضر در گردش نیستند. کارگروه سه جانبه در حال بررسی چگونگی شروع این فرآیند است. در صورت هرگونه شفاف سازی به اطلاع عموم خواهیم رساند.»

وی خاطرنشان کرد، ارمنستان معتقد است که مرزها باید بر اساس نقشه های ۱۹۲۰ مشخص شود و این طور فکر نمی‌کند که این نقشه ها به منافع طرف ارمنی آسیب می زند.

گریگوریان گفت: «نقشه های آن دوره تنها نقشه هایی هستند که دارای اعتبار قانونی هستند.»

اخیراً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که تحدید و تعیین مرزهای ارمنستان و آذربایجان باید بر اساس نقشه های نظامی شوروی که در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نگهداری می شود انجام شود.

پوتین گفت که این روند تنها با مشارکت روسیه قابل انجام است و نیازی به هیچ طرف دیگری نیست. زیرا نقشه هایی که امکان تعیین حدود و تعیین مرزها را فراهم می کند فقط در ستاد کل روسیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا