آذربایجانایرانجهان

استقبال شهروندان آزربایجان جنوبی از «فولیا اؤزتورک»؛ عبدالله آغار: ترک‌های آزربایجان جنوبی در قلب ما جا دارند

فولیا اؤزتورک، دبیر اخبار ویژه سی‌ان‌ان تورک و خبرنگار محبوب جهان ترک، در سفر به تبریز با نماد بوزقورد مورد استقبال شهروندان آزربایجان جنوبی قرار گرفت.

فولیا اؤزتورک در برنامه زنده سی‌ان‌ان تورک که با مجری گری «احمد حاکان» مجری مشهور تورکیه و کارشناسان مطرح ترکیه برگزار می‌شد اعلام کرد «مردم اینجا برنامه های کانال های تورکیه را تعقیب می کنند و از تمام اتفاقات خبر دارند.»

یکی از دختران آزربایجان جنوبی به فولیا اؤزتورک گفت: «تورکیه را خیلی دوست داریم و برنامه های تورکیه را تماشا می‌کنیم.»

یکی دیگر از بانوان آزربایجان جنوبی به فولیا گفت: «در طول یک ماه زلزله تورکیه، با شما زندگی کردیم، ما همراه با تورکیه خندیدیم و همراه با تورکیه گریه کردیم. شما را هم خیلی دوست داریم.»

«احمد حاکان» در واکنش به این استقبال گرم و تورکی سخن گفتن شیوای شهروندان آذربایجان جنوبی گفت: «آنجا مثل اینکه خیابانهای تورکیه است.»

«عبدالله آغار» استاد دانشگاه و از کارشناسان مطرح مسائل نظامی و امنیتی تورکیه نیز گفت: «خیلی دوست دارم به تبریز بروم اما تاکنون نصیبم نشده. آذربایجان جنوبی بخشی است که پس از معاهده تورکمن‌چای از قلبمان جدا شده است. فقط در آذربایجان جنوبی ۳۰ میلیون نفر از برادران تورک آذربایجانی‌مان زندگی می‌کنند. با احتساب دیگر طوایف تورک، شمار تورک‌ها در ایران به ۴۰ تا ۴۵ میلیون نفر می‌رسد. ما به تمام برادرانمان در آنجا سلام می‌فرستیم. آنها در میان قلب ما جای دارند. آنها را هیچ گاه فراموش نکردیم و فراموش نخواهیم کرد.»

عبدالله آغار در ادامه گفت: «مدتی قبل نیز یکی از دختران تبریز گفت درد ما خوجالی است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا