اجتماعیاقتصادایرانسیاستمحیط زیست

اعتراف روزنامه جمهوری اسلامی: در ۴۰ سال گذشته آب برده‌ایم اما مشکلات اولیه مردم احواز را حل نکرده‌ایم

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به سیاست‌های برنامه‌ریزی شده علیه خطه احواز نوشت، در ۴۰ سال گذشته آب برده‌ایم اما مشکلات اولیه مردم احواز را حل نکرده‌ایم.

این روزنامه در ادامه نوشت: «همه دولت‌ها از نظر منابع آب استان خوزستان، یک الگو و برنامه واحد را تاکنون دنبال کرده‌اند. مردم خوزستان هم این را فهمیده‌اند که با دلخوش کردن به اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب، هاشمی، خاتمی یا احمدی‌نژاد و روحانی و حالا دولت ابراهیم رئیسی، هیچ تفاوت و تغییری در سیاست‌های کلان انتقال آب نخواهد افتاد. این سیاست ها کلان است و از جایی دیگر تصمیم سازی می شود.»

روز دوشنبه ۲۸ تیر ماه نیز محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران در ویدیویی گفته بود که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایران، سرمایه‌گذاری اساسی در خطه احواز (استان خوزستان) به دلیل ترس یا پیش‌بینی جنگی همانند جنگ عراق، ممنوع شده است.

جمهوری اسلامی می‌گوید، صاحب منصبان سنتی ثلاثِ و سرقفلی‌داران مرکزنشین خوزستانی، در معادلات اجرایی کشور هم تنها نقشی درجه سوم و چهارم دارند، و یا چهل سال است منافع خود را بر منافع استان ترجیح داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، سیاستمداران و مدیران اجرایی خوزستانی، در وزارتخانه‌های مربوط به آب، برق، نفت و گاز، حداکثر در رده‌های دوم و سوم اجرایی، آنهم به ندرت حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا