آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعلام اعتصاب غذای یوسف کاری در حمایت از عباس لسانی 

یوسف کاری، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اردبیل اعلام کرد در حمایت از عباس لسانی، وی نیز از صبح امروز شنبه ۲۲ خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

یوسف کاری، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اردبیل طی تماس تلفنی که با نزدیکانش داشته، اعلام کرده که در حمایت از عباس لسانی، وی نیز از صبح امروز شنبه ۲۲ خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کانال تلگرامی عباس لسانی، خواسته‌های این زندانیان سیاسی آذربایجانی، توقف روند انتقال محکومین جرایم خطرناک به بندهای سیاسی-امنیتی و تحقق کامل خواسته‌‌های عباس لسانی که خواسته‌ او و دیگر زندانیان سیاسی نیز هست، اعلام شده است.

آقای کاری، دی ماه سال گذشته نیز در اعتراض به بدرفتاریهای مسئولین زندان و انتقال او به بند جرایم خطرناک دست به اعتصاب غذا زده بود که با عقب نشینی مسئولین زندان در روز هشتم به اعتصاب غذای خود پایان داد.

در آن اعتصاب ۷ تن از زندانیان سیاسی آذربایجانی در زندانهای ایران من جلمه عباس لسانی با حمایت از آقای کاری دست به اعتصاب غذا زده بودند.

یوسف کاری، در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شد.

آقای کاری آذرماه همان سال در مرحله بدوی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا