ایران

زندانیان سیاسی اوین در اعتراض به محدودیت‌های شدید تلفنی بندهای مردان، ۳ روز اعتصاب می‌کنند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، زندانیان سیاسی بند چهار اوین در اعتراض به محدودیت‌های شدید تلفنی بندهای مردان و عملکرد شرکت آسیاتک، پیمانکار تلفن‌های زندان، از هشتم تا دهم شهریور اعتصاب می‌کنند و از تلفن‌های زندان استفاده نخواهند کرد.

بر اساس گزارش‌های رسیده، زندانیان تا کنون به روش‌های مختلف موارد نارضایتی خود را به مسئولان زندان منتقل کرده‌اند، اما مسئولان به خواسته‌های آنها هیچگونه رسیدگی نکرده‌اند.

به گفته شهروندان زندانی در اوین، با تلفن‌های آسیاتک علاوه بر گرانی شدید هزینه مکالمه و افت شدید کیفیت تماس، امکان کنترل، شنود و ضبط مکالمات زندانیان نیز نسبت تلفن‌های قبل بیشتر شده است.

این زندانیان خاطرنشان کرده‌اند در حالی که هزینه تماس با تلفن‌های آسیاتک به شدت گران شده و کارت‌های شارژ تماس‌های کمتری را پشتیبانی می‌کنند، کیفیت انتقال صدا بسیار پایین است و تماس‌ها مدام قطع می‌شوند.

هفته گذشته نیز، جمعی از زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین در بیانیه‌ای در واکنش به اختلال مداوم تلفن زندان، تنها راه برقراری تماس زندانیان با بیرون، خواستار اعتراض به سازمان زندان‌ها و تحریم شرکت خدمات ارتباطی «آسیاتک» شدند.

زندانیان این وضعیت را «حاصل هم‌دستی امنیتی در جهت کاهش امکان ارتباط زندانیان» خواندند و از مردم خواستند به هر نحوی به اعتراض آنها علیه سازمان زندان‌ها و تحریم شریک تجاری آن، آسیاتک، کمک کنند.

این بیانیه افزود: «این مشکل بدون شک محدود به بند زنان زندان اوین نیست و زندانیان بی‌صدای دیگر استان‌ها و زندان‌های جرائم عادی نیز از آن رنج می‌برند.»

بر اساس گزارش‌ها، زندانیان زن زندان اوین پس از قرارداد شرکت «آسیاتک» با این زندان، علاوه بر اختلال در تماس، در روزهای پنجشنبه و جمعه از امکان استفاده از تلفن‌های زندان محروم‌اند و در روزهای دیگر هم فقط سه کابین تلفن برای تماس در دسترس است.

گزارش‌های مختلفی که به صورت مداوم از زندان اوین منتشر می‌شود از شرایط وخیم زندانیان آن حکایت دارد و این زندانیان علاوه بر عدم دسترسی به امکانات ابتدایی، در اوین انواع شکنجه‌های جسمی و روانی، آزار و اذیت جنسی و حبس‌های انفرادی طولانی مدت را تجربه می‌کنند.

طبق بسیاری از گزارش‌های منتشر شده، مقام‌های زندان اوین در بسیاری موارد از دسترسی زندانیان بیمار و کسانی که تحت شکنجه آسیب جدی دیده‌اند، به خدمات درمانی جلوگیری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا