آذربایجاناقتصادجهانسیاست

الهام علی‌اف: ارمنستان می تواند در یک پلتفرم جدید در منطقه شرکت کند

"ما باید بستر جدیدی برای همکاری در منطقه ایجاد کنیم. اظهارات اولیه گفته شده است. این می تواند یک پلت فرم همه جانبه باشد.

“ما باید بستر جدیدی برای همکاری در منطقه ایجاد کنیم. اظهارات اولیه گفته شده است. این می تواند یک پلت فرم همه جانبه باشد. تمام کشورهای منطقه که در این بستر همکاری شرکت می کنند می توانند فقط از مزیت این بهره مند شوند.”

به گزارشبخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این سخنان از سوی الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مراسم امضای توافق‌نامه بین ترکیه و آذربایجان اعلام شد.

وی گفت: “یک همکاری سنتی ترکیه-آذربایجان-گرجستان وجود دارد. در عین حال، همکاری های آذربایجان-روسیه-ایران، همکاری های ترکیه-روسیه-ایران وجود دارد. ما می توانیم همه این بسترهای همکاری را خلاصه کرده و به عنوان یک بستر واحد ارائه دهیم. اگر رهبری ارمنستان از جنگ نتیجه گیری درستی داشته باشد و از ادعاهای بی اساس خود چشم پوشی کند و به آینده نگاه کند، در این صورت آنها می توانند در این بستر جایگاهی داشته باشند. ما به این موضوع باز هستیم. موضع آذربایجان پس از جنگ و اظهارات ارائه شده زمینه ای برای گفتن این موضوع دارد. ما باید این صفحه را ببندیم ما باید به این دشمنی پایان دهیم. ما آغازگر این کار نبودیم. ما ۳۰ سال است که منتظر حمایت سازمانهای بین المللی بودیم. ما انتظار حمایت از گروه مینسک را داشتیم. ما انتظار داشتیم قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد اجرا شود، اما این اتفاق نیفتاد. هیچ جنگی، صلحی، وجود نداشت و فقط وضع موجود حفظ می‌شد. ما با روش نظامی این وضع موجود را تغییر داده و دشمن را از سرزمین های خود بیرون کردیم. ما خیلی سخت به آنها ضربه زدیم. ما ارکان اصلی ایدئولوژیک آنها را نابود کرده ایم. سپس گفتیم که آماده همکاری هستیم. با ایجاد قالب جدید همکاری، می توانیم خطر جنگ در منطقه خود را در آینده به صفر برسانیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا