آذربایجان

الهام علی‌اف در مورد جاده نخجوان؛ طرف ما روسیه است

الهام علی‌اف در مورد جاده و راه‌آهن نخجوان گفت: «با توجه به اینکه راه آهن ارمنستان متعلق به راه آهن روسیه است، طرف ما نیز روسیه است.»

“راه آهن هورادیز-آغ‌بند (یک قصبه در منطقه زنگیلان در نزدیکی مرز ارمنستان)، بازسازی خواهد شد. زیرا دشمن منفور این جاده را تخریب و کاملاً ویران کرده است. این جاده برای افتتاح راهرو نخجوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حال حاضر، کارهای بتنی برای افتتاح راهرو نخجوان در حال انجام است. من نمی خواهم حوادث را پیش بینی کنم، اما افتتاح این راهرو در بیانیه ای که در ۱۰ نوامبر امضا شد منعکس شده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این اظهارات از سوی الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در یک کنفرانس ویدئویی درباره نتایج سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: “این [جاده] قطعاً گشوده خواهد شد و فرصت های جدیدی را به منطقه خواهد آورد. این جاده توسط آذربایجان، ترکیه، روسیه، ارمنستان و ایران استفاده خواهد شد. این مسیر برای همکاری چندجانبه در آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما کار ساخت راه آهن هورادیز – آغبند را در قلمرو خود آغاز خواهیم کرد. در عین حال، کار برای مرمت و نوسازی راه آهن در جمهوری خودمختار نخجوان انجام خواهد شد. با توجه به اینکه راه آهن ارمنستان متعلق به راه آهن روسیه است، طرف ما نیز روسیه است. زیرا دولت ارمنستان هیچ ارتباطی با پروژه راه آهن مهری ندارد. ما در حال بحث در مورد این موضوع با روسیه هستیم. زیرا راه آهن روسیه صاحبان راه آهن ارمنستان هستند. بحث های اولیه مثبت است. اطلاعات در مورد رویدادهای آینده ارائه خواهد شد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا