جهانسیاست

انتظارات و اظهارنظرهای رهبران جهان در رابطه با دولت جدید آمریکا

رهبران تعدادی از کشورها انتظارات و اظهار نظرهای خود را به مناسبت تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کردند.

به گزارش رسانه های بریتانیا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پارلمان گفت: “من مشتاقانه منتظر همکاری با بایدن و دولت او هستم. امیدوارم در این دوره همکاری های ما بیشتر تقویت شود و با قدرت بیشتری روی پروژه های مشترک خود کار کنیم. ”

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در توییتر خود نوشت: “ایالات متحده بازگشت. اروپا آماده است تا با متحد قدیمی خود دوباره متحد شود و روح تازه ای به این اتحاد ببخشد.”

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در یک پیام ویدئویی گفت: “امروز روز خوبی برای دموکراسی است. من بعد از مراسم تحلیف بایدن و رفتن او به کاخ سفید احساس آرامش زیادی می کنم. می دانم که بسیاری از مردم آلمان نیز این احساسات را دارند.”

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در توییتر خود نوشت: “ما با هم هستیم. ما برای مقاومت در برابر چالش های زمان خود قویتر خواهیم بود. ما برای ساختن آینده خود نیرومند خواهیم بود.”

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی خود گفت: “پیروزی بایدن پیروزی دموکراسی بر راست افراطی است. پنج سال پیش، ما ترامپ را به شوخی گرفتیم. اما طی سالها، قدرتمندترین دموکراسی جهان را تهدید کرد.”

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: “ایتالیا برای کار در قالب جی‌۲۰ منتظر ریاست جمهوری بایدن بود.”

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل در بیانیه ای از ترامپ به خاطر “کار بزرگی که برای اسرائیل انجام داده است” تشکر کرد. وی همچنین گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با دولت بایدن در زمینه گسترش همکاری بین دو کشور، گرم شدن روابط با جهان عرب و تهدید ایران است.

در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و جسیندا آردن، نخست وزیر نیوزیلند نیز ابراز امیدواری کردند که همکاری های خود را در زمان بایدن با ایالات متحده گسترش دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا