آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

انتقال سالار طاهر افشار از بند جوانان به بند قرنطینه زندان اورمیه 

سالار طاهر افشار، فعال مدنی آزربایجان‌ امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت بدون هیچ دلیل و اطلاع قبلی از بند جوانان به بند قرنطینه زندان اورمیه منتقل شده‌ است.

سالار طاهر افشار، فعال مدنی آزربایجان‌ امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت طی تماسی که با یکی از نزدیکان خود داشته، اطلاع داده که بدون هیچ دلیل و اطلاع قبلی از بند جوانان به بند قرنطینه زندان اورمیه منتقل شده‌ است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، مسئولین زندان اورمیه از یک سو در بند قرنطینه خیلی بیشتر از ظرفیت آن زندانی گنجانده‌اند و از سوی دیگر از هیچ یک از این زندانیان تست کرونا گرفته نشده است.

طبق گفته سالار طاهر افشار، در حالی که گنجایش بند قرنطینه زندان اورمیه ۲۰۰ نفر می‌باشد، ولی مسئولین زندان هم اکنون بیش از ۴۰۰ نفر زندانی را در این بند نگهداری میکنند.

در شرایط بحرانی همه‌گیری کرونا، نگرانی‌ها از سلامتی زندانیان سیاسی آزربایجان‌ که در زندان‌های ایران بدون مرخصی در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، روز به روز در حال افزایش است.

سالار طاهرافشار، روز دوشنبه ۳۰ فروردین در منزل پدری خود از سوی مامورین امنیتی بازداشت شد. وی پس از انتقال به اداره اطلاعات و امنیت عمومی اورمیه (۹ پله)، از آنجا به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد.

این فعال تورک در مرحله بدوی از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی» مجموعا به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که شعبه ۱۳ دادگاه های تجدید نظر آذربایجان غربی به ریاست قضات «علیپور و رجبی» او را از اتهام «اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی» تبرئه و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» حکم یک سال حبس تعزیری را عینا تایید کرده بود.

سالار طاهر افشار،  روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹ پس از احضار به اداره اطلاعات و امنیت عمومی اورمیه (۹ پله) بازداشت و به زندان این شهر منتقل و ۳۱ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت آزاد شده بود.

در تاریخ ۲۷ تیر ۹۹ تجمعی به منظور حمایت از مردم جمهوری آذربایجان، و محکومیت تجاوزگری و اشغالگری نیروهای ارمنستان به شهر تووز جمهوری آذربایجان در شهرهای مختلف ایران صورت گرفت، که طی آن تعداد زیادی از فعالین مدنی در شهرهای مختلف باز داشت شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا