اجتماعیایرانسلامتی و زندگیسیاست

انتقال علیرضا فرشی به بیمارستان فارابی تهران؛ لزوم پیوند قرنیه و استفاده از لنز

علیرضا فرشی دیزج‌یکان، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان تهران بزرگ، امروز یکشنبه ۱۳ تیر، به بیمارستان چشم پزشکی فارابی تهران منتقل شد.

علیرضا فرشی دیزج‌یکان، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان تهران بزرگ، امروز یکشنبه ۱۳ تیر، بخاطر عوارض ضرب و شتمی که توسط مامورین امنیتی حین بازداشت در چشم چپش بوجود آمده بود، به بیمارستان چشم پزشکی فارابی تهران منتقل شد.

پزشکان بیمارستان چشم پزشکی فارابی تهران پس از معاینه چشم‌های آقای فرشی گفته‌اند که چشم چپ او باید «پیوند قرنیه» شود و در چشم راست او نیز باید «لنز» گذاشته شود.

علیرضا فرشی علاوه بر اینکه پس از زندانی شدن مبتلا به بیماری دیابت (افزایش قند خونشده، کم سویی و عفونت از ناحیه چشم چپ نیز که از عوارض ضرب و شتم مامورین امنیتی هنگام بازداشت است، بر نگرانی‌ها از وضعیت سلامتی این زندانی سیاسی تورک افزوده است.

روز گذشته، طبق گزارشاتی که از سوی نزدیکان علیرضا فرشی به بخش خبری ای‌ان‌تی رسیده بود، مسئولین زندان تهران بزرگ از دسترسی آقای فرشی به انسولین و داروهای تجویز شده از سوی پزشکان ممانعت می‌کردند

همچنین بخوانید: ممانعت مسئولین زندان تهران بزرگ از دسترسی علیرضا فرشی به انسولین و داروهای مورد نیاز 

علیرضا فرشی در پی تشدید وخامت حال، روز سه‌شنبه ۸ تیر، به کلینیک ویژه بخش غدد و متابولیسم بیمارستان لقمان حکیم تهران منتقل و پس از تجویز دارو و دریافت دستور رژیم غذایی همراه با مصرف سبزیجات از سوی پزشکان متخصص مقرر شده بود برای معاینات مستمر چند روز در میان در این بخش تحت مداوای حضوری قرار گیرد.

علیرضا فرشی پس از زندانی شدن مبتلا به بیماری دیابت (افزایش قند خونشده و تعلل در امکان دسترسی به تست قند خون و فرآیند مداوا در بند ۲ تیپ زندان بزرگ باعث ایجاد رعشه (لرزش در بدن)، کرختی دست راست و کم سویی و عفونت چشم چپ –به خاطر ضرب و شتم مامورین امنیتی هنگام بازداشت– شده است.

همچنین بخوانید: #علیرضا_منیم_قارداشیمدیر؛ گسترش دامنه اعتراض کاربران مجازی به وخامت حال علیرضا فرشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا