آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اورمیه؛ احضار ۱۰ نفر از بازداشت‌شدگان راه‌پیمایی حمایت از آزادسازی قره باغ

دادگستری آزربایجان غربی با ارسال ابلاغیه‌ای ۱۰ نفر از بازداشت‌شدگان راه‌پیمایی حمایت از آزادسازی قره باغ را به دادسرا احضار کرد.

دادگستری آزربایجان غربی روز یکشنبه ۲ آذر ۹۹ با ارسال ابلاغیه‌ای از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه به ۱۰ تن از بازداشت‌شدگان راه‌پیمایی حمایت از آزادسازی قره‌باغ در اورمیه، از آنها خواسته است تا ظرف ۵ روز پس از درج در سامانه ابلاغ، در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اورمیه جهت اخذ توضیح حاضر گردند.

بر اساس این ابلاغیه حسنیه انتخابی حسنلوئی، جواد رضایی، فرهاد محمدی، امیر عزتی حیدرلو، عرفان مهدی خانی ساعتلو، رامین دهقان، سهند بهنمون، سالار طاهرافشار، رامین خدابخش و یونس شیرزاد جوان به شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اورمیه جهت اخذ توضیح احضار شده‌اند.

در این ابلاغیه اتهام مطرح شده بر علیه این فعالین آذربایجانی «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «حضور در تجمع غیر قانونی» عنوان شده است.

گفتنی است بازداشت های گسترده فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، رشت، تهران، خیاو (مشکین‌شهر)، داش ماکی (ماکو) و تیکان‌تپه (تکاب) در پی راه‌پیمایی‌های حمایتی از آزادسازی قاراباغ اشغالی و اعتراض به حمایت ایران از ارمنستان و نیز بسته شدن پایانه مرزی نوردوز صورت گرفته بود.

این تجمعات و راه‌پیمایی‌ها از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه در پارک جیرال اردبیل آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ ادامه داشت.

بر اساس گزارشات، تصاویر و اظهارات فعالین بازداشت شده، رفتار نیروهای امنیتی ایران هنگام بازداشت فعالین مدنی و شهروندان با خشونت و ضرب و شتم شدید همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا