جهان

اوکراین در نزدیکی کریمه تمرینات نظامی برگزار می‌کند

نیروهای مسلح اوکراین روز چهارشنبه ۲۵ فوروردین برای دفع حمله تانک و پیاده نظام در نزدیکی مرز کریمه الحاق شده به روسیه، تمرین نظامی انجام می‌دهند.

ارتش اوکراین در بیانیه ای گفت، نیروهای مسلح این کشور روز چهارشنبه ۲۵ فوروردین برای دفع حمله تانک و پیاده نظام در نزدیکی مرز کریمه الحاق شده به روسیه، تمرین نظامی انجام می‌دهند.

این تمرینات یک روز پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار کرد تا در نگرانی های ایالات متحده را مورد افزایش نیرو های روسی در نزدیکی شرق اوکراین و کریمه بیان کند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را از اوکراین جدا و ضمیمه خاک خود کرد.

ارتش اوکراین گفت که در تمرینات روز چهارشنبه تانک ها و توپخانه ها را مستقر کرده است تا به تمرین دفع نیروهایی که با استفاده از تانک ها و پیاده نظام قصد عبور از خط دفاعی را دارند بپردازد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که تجمع نظامی مسکو در نزدیکی اوکراین بخشی از یک مانور بزرگ بود که به منظور آزمایش آمادگی رزمی و پاسخ به آنچه او اقدام نظامی تهدید آمیز ناتو می خواند، بود.

شویگو گفت که این تمرین سه هفته ای، که وی آن را موفقیت آمیز خواند، قرار بود، طی دو هفته آینده به پایان برسد.

شویگو گفت: ناتو ۴۰ هزار نیرو و ۱۵ هزار تجهیزات نظامی را در نزدیکی مرزهای روسیه، عمدتا در دریای سیاه و مناطق بالتیک مستقر کرده است.

ناتو چنین برنامه‌ای را تکذیب می‌کند.

تنش‌ها در هفته های اخیر در شرق اوکراین، جایی که نیروهای دولتی با شورشیان مورد حمایت روسیه افزایش یافته است.

طی یک درگیری هفت ساله، به گفته کیف، ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا