ایرانسلامتی و زندگی

ایران| از هدایا و صدقه‌هایی که مردم به بیماران کلیوی می‌دهند، مالیات می گیرند!

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی در همایش مدیران انجمن‌های کلیوی در تبریز، گفت: از هدایا و صدقه‌هایی که مردم به بیماران کلیوی می‌دهند، مالیات می‌گیرند.

علیرضا خباززاده در بیست و هشتمین همایش مدیران انجمن‌های کلیوی در تبریز اظهار کرد: دارایی، وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی نه ما و نه بیماران ما را درک نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی جز دادن یک دفترچه، در طول این ۳۰ سال چه کاری برای ما انجام داده است، چرا باید بیمار دیالیزی دنبال از کار افتادگی باشد؟.

خباززاده با انتقاد از عدم اجرای بند یک قانون جامعه معلولان که در سال ۸۵ تصویب شد، گفت: سازمان بهزیستی کی می‌خواهد از خواب زمستانی بیدار شود؟. اگر بودجه معلولان را دریافت می‌کنید، با آن چه کار می‌کنید؟.

وی تاکید کرد: بیمار دیالیزی تکدی‌گر نیست و زمانی مدیر، کارگر، کشاورز و یا عضوی از این جامعه بوده که فعالیتی داشته، اما به هر دلیلی دچار نارسایی کلیه شده است. چرا برخی از سازمان‌ها با بیماران دیالیزی بی‌مهری می‌کنند؟.

وی گفت: سازمان‌هایی که سنگ اندازی می‌کنند به هنگام گرفتن فتوا از مراجع تقلید و یا راه‌اندازی پیوند کلیه با وجود بسیاری از سختی‌ها و ناملایمتی‌ها کجا بودند.

وی در ادامه با انتقاد از فرسودگی دستگاه‌های دیالیز گفت: چرا شورای عالی دیالیز از خواب بیدار نمی‌شود، چرا باید دستگاه‌های دیالیز داخلی در چند کیلومتری تهران، خاک بخورد و آموزشی در بخش‌های دیالیز نباشد. چرا برخی از دستگاه دیالیز بیش از ۲۵ سال عمر دارند؟.

خباززاده تاکید کرد: وسایل دیالیزی را وارد کنید که مورد تایید باشد و بیماران کمتر اذیت شوند.

وی متذکر شد: این مملکت شهید داده است. کاری نکنید که مادران شهدا و خانواده‌هایشان نفرینتان کنند.

وی با بیان اینکه کسی که کلیه می‌دهد، فروشنده نیست، گفت: اهدا کنندگان کلیه ایثارگرانی هستند که چندین خانواده را نجات داده و به دولت کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا