آذربایجانایرانسیاست

ایران حریم هوایی خود را برای هواپیماهای ترابری ارتش آذربایجان بست

امروز سه شنبه ۱۳ مهر، ایران حریم هوایی خود را برای استفاده هواپیماهای ترابری ارتش آذربایجان برای پرواز به نخجوان را بست.

امروز سه شنبه ۱۳ مهر، ایران از طریق کانال های رسمی نظامی به طرف آذربایجانی اطلاع داد که پرواز هواپیماهای حامل تجهیزات نظامی آذربایجان از طریق حریم هوایی ایران به نخجوان را ممنوع کرده است.

یک منبع نظامی آذربایجان در گفتگو با رسانه‌های این کشور گفته است، این اقدام ایران علیه آذربایجان به سفارش ارمنستان انجام شده است.

این در حالیست که ایران از نظر حمل و نقل و ترانزیت بیشتر از خاک آذربایجان استفاده می کند. این عمدتا در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب منعکس می شود.

این منبع نظامی آذربایجان گفت: “این تلاش ایران برای ضربه زدن به آذربایجان، تأمین واحدهای نظامی نخجوان را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. آذربایجان از این مسیر بسیار کم استفاده می کند و ترجیح می دهد حمل و نقل در سایر مسیرها را انجام دهد.”

گفتنی است که جمهوری آذربایجان نیز امروز دفتر نمایندگی علی خامنه ای، رهبر ایران در باکو را پلمب و تعطیل کرده است.

طی دو هفته اخیر برخی تحرکات از سوی جمهوری اسلامی ایران و اظهار نظر و تهدیدات مقامات این کشور علیه آذربایجان باعث ایجاد تنش بین تهران و باکو شده است.

الهام علی اف دیروز در واکنشی تند خطاب به ایران ضمن تاکید بر اینکه روابط کشورش با یک کشور دیگر (اسراییل) ربطی به ایران ندارد، گفت که مقامات ایران باید نسبت به تهمتها و تهدیدهای خود پاسخگو شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا