آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت ابوالفضل پورحسینقلی توسط نیروهای امنیتی در شهرستان کلیبر

ابوالفضل پورحسینقلی، روزنامه‌تگار اهل کلیبر، چهارشنبه ۷ مهر توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ابوالفضل پورحسینقلی، روزنامه‌تگار آذربایجانی اهل شهرستان کلیبر در آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه ۷ مهر توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

همچنین،  آرش شادمند، دیگر شهروند اهل شهرستان کلیبر و مربی هنر در تبریز نیز روز پنج‌شنبه ۸ مهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

همچنین بخوانید: آرش شادمند توسط نیروهای امنیتی در شهر تبریز بازداشت شد

بازداشت این دو فعال رسانه‌ای در خصوص انتشار یک خبر در یک کانال خبری تلگرامی صورت گرفته است.

گفته می‌شود، بازداشت این دو شهروند آذربایجانی «پس از انتشار خبر تجاوز به پنج دانش آموز در اهر صورت گرفته است. پیشتر هم امام جمعه شهرستان کلیبر در خطبه‌های نماز جمعه، به بهانه توهین به مقدسات خواستار برخورد نیروهای امنیتی با گردانندگان این کانال تلگرامی شده بود.»

گفتنی است، یک معلم بسیجی دوره ابتدایی (ج.الف) یک مدرسه ۱۵ نفره در یکی از روستاهای شهرستان اهر در آذربایجان‌شرقی، در دو سال گذشته دانش‌آموزان دختر و پسر این مدرسه را بارها مورد آزار جنسی قرار داده است.

در تاریخ ۳۱شهریور، پس از امتناع دانش‌آموزان یکی از روستاهای شهرستان اهر از رفتن به مدرسه، اولیای دانش‌آموزان با صحبت با کودکان خود از آزار جنسی این کودکان توسط معلم مدرسه مطلع شده‌ و با ثبت شکایت از معلم آزارگر، خواستار مجازات متهم شده بودند که آزادی متهم در کمتر از چند ساعت پس از بازداشت، خشم عمومی در شهرستان اهر را در پی داشت.

همچنین بخوانید: گزارشی از یک «معلم بسیجی» در اهر که دانش‌آموزان را مورد آزار جنسی قرار داده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا