آذربایجانایرانسیاست

بازداشت تعدادی از معترضین تورکمن به تعرض «بسیجی مخبر» به دو دختربچه

تعدادی از معترضین تورکمن به تعرض «بسیجی مخبر» به دو دختربچه ۷ و ۸ ساله در یکی از روستاهای گنبدکاووس بازداشت شدند.

روز اول فروردین، در پی تعرض یک «بسیجی مخبر» به دو دختر بچه ۷ و ۸ ساله در روستای «عرب سورنگ» شهرستان گنبدکاووس در استان تورکمن‌نشین گلستان، شمار زیادی از مردم تورکمن در اعتراض به اظهارات دادستان گنبدکاووس مبنی بر اینکه «پزشکی قانونی پس از بررسی، موضوع تجاوز را رد کرد»، در مقابل دادگستری این شهرستان تجمع کرده و خواستار مجازات متهم شدند.

در تصاویر و ویدیوهایی که روز سه‌شنبه ۳ فروردین به دست بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی رسیده بود، حاکی از درگیری معترضین با نیروهای امنیتی در مقابل دادگستری گنبدکاووس بود.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین تورکمن از گاز اشک‌آور استفاده کرده و تیر هوایی شلیک کردند.

همچنین بخوانید: ماجرای حادثه سد گلستان؛ ادعای تعرض به دو دختر بچه

به گفته اهالی روستا، فرد متعرض به دو دوختر بچه تورکمن که نگهبان سد گلستان می‌باشد، پیش‌تر نیز سابقه این گونه رفتارها را داشته است و در سایه عضویت در پایگاه «بسیج» و اقدامات «مخبری» نگرانی‌ای از اقدامات غیرقانونی خود نداشته است.

معترضین معتقدند که اظهارات خسرو خلیلی، دادستان گنبدکاووس مبنی بر نبود «موضوع تجاوز» بر اساس گزارش «پزشکی قانونی»، کذب و در راستای سرپوش گذاری بر اقدامات غیرقانونی این عضو فعال «بسیج» می‌باشد.

اکنون، علی یزدانی، رئیس دادگستری گنبد کاووس (امروز چهارشنبه ۴ فروردین) اعلام کرده که شماری از این معترضین «شناسایی و دستگیر شدند.»

رئیس دادگستری گنبدکاووس نیز با تکرار اظهارات دیروز معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان مبنی بر به اینکه «عده‌ای فرصت طلب با مطرح کردن مسائل قومی و قبیله‌ای کذب، قصد برهم زدن آرامش منطقه را داشتند»، افزود: «با حضور به‌ موقع پلیس و ورود قاطعانه دستگاه قضایی موضوع پایان یافت.»

او از تعداد کسانی که بازداشت شده‌اند جزییاتی ارایه نداد ولی آنطور که از سخنانش مشخص است اتهامات مطروحه بر علیه بازداشت‌شدگان «برهم زدن آرامش منطقه» و «مطرح کردن مسائل قومی و قبیله‌ای» عنوان خواهد شد.

این مقام قضایی استانی نیز با رد موضوع «تجاوز به دو دختربچه تورکمن»، معترضین را تهدید کرد: «دستگاه قضایی به جد با هنجارشکنان مقابله خواهد کرد.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا