ایرانخاورمیانه

بازداشت 4 تن از باند ترور ایران در ترکیه

حکم بازداشت برای 4 نفر از 8 مظنون تبعه ایران که به اتهام تدارک حمله علیه شهروندان اسرائیلی در ترکیه بازداشت شده بودند، صادر شد.

سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و یگان‌های اطلاعات و مبارزه با تروریسم پلیس استانبول، طی عملیاتی در مناطق بی‌اوغلو، بلیک‌دوزو و بویوک‌چکمجه 8 شهروند ایرانی را دستگیر کردند.

روند قضایی پرونده 7 نفر از این افراد در اداره امنیت پایان یافت.

به گزارش «آناتولی» دادستانی استانبول، 2 نفر از مظنونان را به اداره پلیس تحویل داده و پس از اتمام روند بازجویی، حکم بازداشت برای 5 نفر از آنها را صادر کرد.

قاضی پرونده نیز برای 4 نفر از این متهمان حکم دستگیری و برای یک نفر دیگر نیز حکم آزادی مشروط صادر کرد.

گفتنی است در عملیات میت و پلیس ترکیه در 23 ژوئن جاری، 8 عضو باند ترور ایران به اتهام تدارک حمله علیه اتباع اسرائیلی در ترکیه بازداشت و گذرنامه، مقادیری وجه نقد، تعداد شمار بسیاری اسناد دیجیتالی و سازمانی کشف و ضبط کرد.

در پی انتشار گزارش‌ها درباره طرح ترور شهروندان اسرائیلی، این کشور از همه شهروندانش خواست که ترکیه را ترک کنند.

به گزارش روزنامه هابرتورک، واحدهای اطلاعاتی و ضدتروریسم روز چهارشنبه ۲۲ ژوئن با یورش به چندین آپارتمان و هتل در استانبول، اسناد دیجیتالی و دو قبضه سلاح همراه با صدا خفه کن را کشف و ضبط کرده‌اند.

در همین زمینه چندی پیش وزیر امور خارجه اسرائیل در جریان سفر به ترکیه، از اقدامات دولت ترکیه در انهدام گروه تروریستی ایران در این کشور قدردانی کرد.

یائیر لاپید که به زودی نخست‌وزیر اسرائیل خواهد شد، از دولت ترکیه تشکر کرد که طرح ترور شهروندان اسرائیلی را در استانبول که گفته شد قرار بوده توسط ایران انجام شود، خنثی کرده است.

مولود چاووش‌اوغلو؛ وزیر خارجه ترکیه نیز با اشاره تلویحی  به ایران گفت که ترکیه «تحت هیچ شرایطی» اجازه چنین حوادثی را در خاک خود نخواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه گفت که ترکیه و اسرائیل در رابطه با این تهدید “در تماس نزدیک” با یکدیگر بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا