ایران

برایان هوک: می‌خواهیم از «صدور انقلاب ایران» جلوگیری کنیم

رئیس «گروه اقدام ایران» اعلام کرد که در راستای کارزار فشار حداکثری علیه ایران واشنگتن به زودی تحریم‌های تازه‌ای علیه این کشور اعمال می‌کند.

 «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت امور خارجه ایالات متحده امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اگر فشارهای فعلی واشنگتن بر تهران باعث تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران نشود، باز هم تحریم‌های بیشتری بر این کشور اعمال می‌کنند.

هوک در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «اگر تهران و رژیم ایران بدون فشار رفتار خود را تغییر ندهند، آنگاه ما تحریم‌های جدیدتری اعمال می‌کنیم».

وی با تاکید بر لزوم حصول توافق جدید با ایران، توضیح داد: «دولت ترامپ خواستار توافقی با ایران است که به تایید کنگره نیز رسیده باشد نه اینکه فقط یک تعهد سیاسی از سوی دولت آمریکا (به ایران) باشد».

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران، اظهار داشت: «شاید ما در برخی موارد با اروپایی‌ها درباره ایران اختلاف نظر داشته باشیم اما هیچ کسی از سیاست خارجی توسعه‌طلبانه تهران حمایت نمی‌کند».

هوک با رد هرگونه تماس و گفت‌وگوی محرمانه و غیررسمی با ایران، به کشورهای عربی حاشیه خلیج توصیه کرد: «شورای همکاری خلیج در صورت متحد شدن، می‌تواند مقابله موثرتری با ایران داشته باشد».

وی همچنین درباره تحریم‌های نفتی و به صفر رساندن صادرات نفت خام ایران افزود: «می‌خواهیم این رژیم را از درآمدی محروم کنیم که [ایران] برای صادر کردن انقلاب و اداره سیاست خارجی توسعه‌طلبانه‌ای نیاز دارد که مسبب خشونت‌های فرقه‌ای است که اکنون در خاورمیانه شاهد هستیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا