ایرانسیاست

برنامه سازی مشترک صداوسیمای کردستان با اقلیم شمال عراق!

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان کردستان اظهار داشت که این مرکز به منظور تعامل رسانه‌ای، با اقلیم کردستان عراق برنامه‌سازی مشترک خود را آغاز کرده است.

جعفر عبدالملکی، امروز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه این تعامل در آینده نزدیک گسترش بیشتری خواهد داشت افزود: همراهی رسانه‌ها برای توسعه، تعالی و پیشرفت استان تاثیر بسزایی دارد و اگر نقیض هم حرکت کنیم نه در عرصه رسانه و نه در پیشرفت جامعه موفق نخواهیم بود و برای همین رسانه می‌تواند محور وحدت باشد.

او از کردستان به عنوان استانی نام برد که ترکیب جمعیتی متنوعی از اقوام مختلف ایرانی را در خود جای داده است و افزود: کردها ایرانی‌ترین ایرانی‌ها هستند و در هر جای دنیا که باشند ریشه در ایران دارند و از جغرافیای ایران جدا شدنی نیستند.

وی با بیان اینکه اقوام در دیگر کشورها وارداتی هستند و به صورت هسته‌ای زندگی می‌کنند، گفت: در ایران به واسطه حُسن همجواری اقوام، جغرافیایی پدید آمده است که هم اقوام هم از ایرانی بودن و هم از اسلامی بودن بهره می‌برند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با ادعای اینکه «دشمنان همیشه از اقوام استفاده کرده اند تا بهره برداری مورد نظر خود را داشته باشند، افزود: حضور این همه شبکه ماهواره ای در راستای همین اهداف دشمن است اما مردم کردستان اهل فهم و تشخیص هستند و رویکردهای دشمن را از دوست تمییز می‌دهند.»

عبدالملکی با تاکید بر اینکه ما رسانه‌ها باید به افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان کمک کنیم، تاکید کرد: به این وسیله، تفکر انتقادی معطوف به رسانه افزایش می‌یابد و در تواتر تولیدات رسانه‌ای، تشخیص به هنگام به ویژه در بزنگاه‌ها پدید می‌آید.

او گفت: «دشمنان می‌خواهند به واگرایی ملی دامن بزنند و به همین دلیل ما باید سواد رسانه ای مردم را افزایش دهیم تا به این بینش برسند که هر پیامی در چه درجه ای منتشر و گردانندگان آن چه اهداف بین خطوطی و ضمنی را در سر خود می پرورانند.»

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به تنوع زبان، لهجه، لباس، مذهب و طبیعت یک فرصت‌ برای توسعه این استان است اظهار داشت: «حوزه موسیقی در فرهنگ کرد جایگاه مهمی دارد که باید تلاش کنیم این موسیقی تعالی بخش باشد و به موسیقی کف خیابانی، مبتذل و فرسایش گر فرهنگی تبدیل نشود.»

او  تاکید کرد: باید کاری کنیم که با شنیدن موسیقی کردستان تحسین همگان برانگیخته شود و نه این که موجب تحقیر شود و اگر موسیقی در جای خود تعریف شود، موجب تعالی و در غیر از آن دیگران ما را تنزل خواهند داد.

او در زمینه تولید و توزیع پیام هم گفت: همه تلاش شبکه اصالت فرهنگ این است که تمام مردم استان احساس کنند خود را در قاب تلویزیون می بینند.

عبدالملکی افزود: درب صداوسیمای مرکز کردستان به روی همه گروه‌های هنری و نمایشی استان از همه شهرستان‌ها باز است تا از برنامه های آنان استفاده شود.

او گفت: رسانه‌های استان همسایه دیوار به دیوار صداوسیمای کردستان هستند و برای هم‌اندیشی بیشتر جلسات فصلی با اصحاب رسانه برگزار می شود.

او در ادامه به تحولات اخیر منطقه و عملیات چشمه صلح ترکیه  اشاره و با ادعای بر اینکه «خیانت آمریکا به کردها دارای سابقه طولانی است»، افزود: «آمریکا پشتیبان هیچ ملتی نیست و از همه اقوام از جمله کردها به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به مخالفان خود استفاده می کند و در بزنگاه‌ها حمایتی از آنان انجام نمی‌دهد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا