جهانخاورمیانهسیاست

 بمب افکن‌های بی-۵۲ و جنگنده‌های اسپکتر آمریکا مواضع طالبان را هدف قرار دادند

به دستور رئیس جمهور آمریکا برای حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغانستان بمب افکن‌های بی-۵۲ و جنگنده‌های اسپکتر آمریکا مواضع طالبان را هدف قرار دادند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغانستان که در مناطق مختلف کشور با طالبان می جنگند، به بمب افکن های بی-۵۲ و جنگنده‌های اسپکتر دستور داده است که مواضع این گروه را در افغانستان هدف قرار دهند. طالبان از روز شنبه در حال پیشروی به سمت شهرهای مهم هستند.

بر اساس این گزارش، بمب افکن ها توسط تیربارهای جنگنده‌های اسپکتر ای‌سی-۱۳۰ پشتیبانی می شوند. این می تواند آتش دقیق را از هوا ارائه دهد چرا که این جنگنده‌ها «مرگبارترین قدرت تیرباران هوایی جهان» نام دارند.

فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که بمب افکن های بی-۵۲ ایالات متحده حملات هوایی خود را بر علیه نیروهای طالبان در شبرغان، مرکز ولایت جوزجان در شمال افغانستان انجام دادند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در این حمله بیش از ۲۰۰ تن از اعضای طالبان کشته شده اند.

فواد امان تصریح کرد که تعداد زیادی سلاح و مهمات متعلق به طالبان نیز منهدم شده است.

نيكول فرارا، سرگرد نيروي هوايي آمريكا و سخنگوي فرماندهي مركزي آمريكا، از طريق ايميل به رسانه ها گفت كه نيروي هوايي آمريكا اين عمليات را تاييد كرده و مي گويد نيروهاي آمريكايي “در چند روز اخير چند حمله هوايي در دفاع از شركاي افغان ما انجام داده اند.”

روز شنبه ۱۶ مرداد، طالبان اعلام کردند که ولایت نیمروز در جنوب غربی و ولایت جوزجان در شمال را در مدت ۲۴ ساعت تصرف کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا