اجتماعی

به دنبال برگزاری «مجدد» جلسه دادگاه «نجفی»، وکلای «میترا استاد» استعفا دادند

وکلای «میترا استاد» با اعلام این مطلب که از وکالت موکل خود در پرونده «قتل» مرحومه توسط محمدعلی نجفی استعفا دادند، اذعان داشتند: فعلا دلایل استعفای خود را بیان نمی‌کنند و در زمان دیگری «شفاف‌سازی» خواهند کرد.

 وکلای اولیای دم میترا استاد از وکالت موکل خود در پرونده قتل مرحومه توسط محمدعلی نجفی استعفا دادند.

 

این اتفاق در شرایطی رخ داده که فردا 6 آذر قرار است مجدد دادگاه محمدعلی نجفی برگزار شود.

محمود حاجلوئی و مسعود افرازه وکلای میترا استاد به خبرنگار فارس گفتند که ساعتی پیش از وکالت این پرونده استعفا داده اند.

به گزارش فارس، این وکلا اعلام کردند: فعلا دلایل استعفای خود را بیان نمی‌کنند و در زمان دیگری شفاف‌سازی خواهند کرد.

 

گفتنی است که پیش از این غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، به خبرنگاران گفته بود «دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و برای آقای نجفی حکم قصاص صادر کرده است».

آقای نجفی به جز قتل عمد، با دو اتهام دیگر نیز روبه‌رو است که عبارت هستند از «صدمه غیرموثر در قتل» و «نگهداری اسلحه غیرمجاز».

دادگاه پیشتر او را از اتهام «صدمه غیرموثر در قتل» [ضرب‌وشتمی که جدا از مسئله قتل انجام شده] تبرئه کرده بود و به اتهام نگهداری «اسلحه غیرمجاز» نیز به دو سال حبس محکوم کرده بود.

حکم دوسال زندان «غیرقطعی» و قابل تجدید نظر در دیوان عالی کشور است.

دادگاه شهردار پیشین تهران، روز دوشنبه، ۳۱ تیر پایان یافته بود.

نجفی در دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر علوم و آموزش و پرورش و در دولت اول محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

او در دولت حسن روحانی چند ماهی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود و در شهریور سال ۹۶ نیز به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد که چندان طولی نکشید و از این مقام کناره گرفت.

خبر قتل میترا استاد، روز هفتم خرداد ماه اعلام شد و خود آقای نجفی نیز همان زمان بازداشت شد. خانم استاد دومین همسر آقای نجفی بود و با شلیک گلوله کشته شده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا