جهان

تبریک آغاز سال جدید به دونالد ترامپ و دعوت مجدد از وی برای سفر به مسکو

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به‌مناسبت آغاز سال جدید میلادی به همتای آمریکایی خود، خواستار عادی شدن روابط دو کشور و سفر دونالد ترامپ در ماه می سال جدید میلادی به روسیه شد.

به نوشته خبرگزاری «سی ان ان»، ولادیمیر پوتین در این پیام کریسمسی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی در پایگاه اینترنتی کرملین قرار گرفته است خواهان برقراری گفت‌وگوهای برابر و منصفانه و بر پایه منافع مشترک، شده است.

 

 

در این پیام ولادیمیر پوتین اظهار داشته است که روسیه و آمریکا به‌لحاظ تاریخی درقبال تضمین امنیت و ثبات جهانی مسئول هستند.

 

وی همچنین مجدداً از پرزیدنت دونالد ترامپ دعوت کرده است تا در ماه می سال جدید میلادی برای شرکت در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم به روسیه سفر کند.

 

پوتین روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از وی به دلیل کمک این کشور در جلوگیری از یک حمله تروریستی در روسیه تشکر کرد. دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره ادامه همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با تروریسم توافق کردند.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز هفته گذشته پس از بازگشت از واشنگتن مدعی شده بود که پرزیدنت ترامپ اخیرا در نامه‌ای به پوتین، خواستار بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو شده است.

 

آمریکا و روسیه بر سر موضوعات مختلفی از جمله مسائل اقتصادی، نظامی و سیاسی اختلافاتی دارند.

 

این دو کشور بر سر کنترل تسلیحات اتمی دو معاهده به امضا رسانده بودند که یکی از آن‌ها در ماههای اخیر لغو و دیگری نیز بر اساس گزارشها به‌زودی منقضی خواهد شد.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا