آذربایجانایران

تجمع همزمان بازنشستگان مخابرات در اراک و اردبیل

دوشنبه سوم بهمن صدها تن از کارکنان بازنشسته شرکت مخابرات به خیابان آمدند و به عدم اجرای وعده‌ها و سطح نازل معیشت خود اعتراض کردند.

بازنشستگان مخابرات در مراکز بیش از ۱۰ استان از جمله تهران، اردبیل، استان مرکزی و… تجمع کردند. بازنشستگان در تهران شعار می‌دادند: «بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن».

بازنشستگان مخابرات ۲۰ دی هم در تهران مقابل مجلس قصد تجمع داشتند. نیروهای امنیتی مانع برگزاری تجمع شدند و چند تن از آنان را برای ساعاتی بازداشت کردند.

مطالبات بازنشستگان مخابرات از زمان واگذاری شرکت به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی انباشت شده است.

سال ۱۳۸۹ شرکت مخابرات تحت عنوان خصوصی سازی به بنیاد تعاون سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شد. مالکان جدید به دولت تعهد دادند کلیه تعهدات حقوقی به کارکنان را پرداخت کنند اما از پرداخت مطالبات سر باز زدند.

پس از سال‌ها اعتراض، بازنشستگان موفق شدند پرداخت بخشی از مطالبات‌شان را به مخابرات تحمیل کنند. این روند اما پس از مدتی متوقف شد. مدیریت مخابرات با این استدلال که توان پرداخت مزایای رفاهی بازنشستگان را ندارند، به مرور بخشی از مزایای بازنشستگان را حذف کردند.

عدم اجرای آیین نامه ۸۹/۲۴، بی اعتبار شدن بیمه درمانی تکمیلی بازنشستگان مخابرات، همراه با قطع کامل امکانات رفاهی آن هم در شرایط افزایش نرخ تورم و بدتر شدن وضعیت معیشتی اعتراض ۴۹ هزار بازنشسته مخابرات را گسترش داد.

گرچه بنیاد تعاون سپاه پاسداران سال ۹۷ اعلام کرد سهام خود را «در راستای تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح» واگذار و از مخابرات خارج شده است. بازنشستگان می‌گویند سهامداران عمده مخابرات در دستان وابستگان نهادهای (امنیتی) حکومت قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا