ایرانجهانخاورمیانهسلامتی و زندگی

ترکیه مجددا پروازهای ایران را لغو کرد؛ گمان می‌رود برگزاری مراسم محرم نگرانی‌های کرونایی ترکیه را افزایش داد

با وجود اینکه ترکیه از ابتدای تابستان محدودیت‌های سفر را برای اتباع برخی از کشورها برداشته، اما همچنان محدودیت‌های کرونایی با ایران را ادامه می‌دهد.

با وجود اینکه ترکیه از ابتدای تابستان محدودیت‌های سفر را برای اتباع برخی از کشورها برداشته، اما همچنان محدودیت‌های مسافرتی به خاطر نگرانی‌های کرونایی با ایران را ادامه می‌دهد.

شرکت‌ هواپیمایی ترکیش ایرلاین در آخرین بروز رسانی برنامه‌های پروازی خود در مردادماه اعلام کرده بود که از اول سپتامبر یعنی یازدهم شهریور پروازهای خود به ۵ شهر ایران از جمله تهران، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان از سر می‌گیرد ولی این شرکت در اطلاعیه تازه‌ای از لغو این پروازها خبر داده است.

بر اساس اطلاعیه‌ تازه‌ای که شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین به آژانس‌های هواپیمایی ایران رسانده، خبر داده که پروازها از مبدأ ایران تا اول ماه اکتبر برابر با دهم مهرماه به تعویق افتاده است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران نیز در اوایل این ماه اعلام کرده بود: «هرچند ترکیه اعلام کرده است که از اول سپتامبر یعنی یازدهم شهریور، پروازهای ایران را از سرمی‌گیرد اما احتمال لغو پروازها در این تاریخ وجود دارد.»

اواخر خردادماه امسال نیز وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در خبری رسمی اعلام کرد «مرز هوایی دو کشور از ابتدای ماه آگوست برابر با ۱۱ مردادماه باز می‌شود» ولی بنا به دلایلی که فعلا پیشگیری‌های کرونایی اعلام شده، برقراری مجدد پروازها میسر نمی‌شود.

گمان می‌رود دلیل لغو پروازهایی که قرار بود از امروز شروع شود، برگزاری مراسم محرم و نگرانی ترکیه از شیوع دوباره ویروس کرونا بواسطه مسافران ایرانی در ترکیه می‌باشد.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ترکیه، این کشور تمهیدات ویژه‌ای را برای کنترل این همه‌گیری انجام داد. از جمله برای مدتی منع آمدوشد بین شهری و داخل شهری، ممنوعیت بیرون از خانه برای افراد بالای ۶۰ سال همچنین برای افراد زیر ۱۸ سال، اعمال جریمه در صورت استفاده نکردن از ماسک در بیرون از خانه وغیره…

اکنون، ترکیه نمی‌خواهد همه آنچه را که تاکنون ریسته، پنبه شود.

ترکیه مرزهای خود را به روی مسافران ایران از اسفندماه سال ۹۸  بسته است. از آن موقع تا کنون ترکیه چندین‌بار زمانی را برای بازگشایی مرزهای هوایی تعیین کرده و مجوزهایی را به شرکت‌های هواپیمایی داده اما کمی ماده به آغاز این پروازها، از لغو آنها خبر داده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا