خاورمیانه

سازمان ملل: حوثی‌ها به استفاده از کودکان در جنگ و نقض تحریم‌های تسلیحاتی ادامه می‌دهند

گزارش کارشناسان سازمان ملل که به شورای امنیت ارائه شده خاطرنشان کرد که از ژانویه ۲۰۲۰ تا می ۲۰۲۱ بیش از دو هزار کودک که برای حوثی‌ها می‌جنگیدند، در درگیری‌ها جان خود را از دست دادند.

سازمان ملل در گزارشی هشدار داد که حوثی‌های یمن همچنان به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل و استخدام کودکان برای جنگ ادامه می‌دهند.

گزارش کارشناسان سازمان ملل که به شورای امنیت ارائه شده خاطرنشان کرد که از ژانویه ۲۰۲۰ تا می ۲۰۲۱ بیش از دو هزار کودک که برای حوثی‌ها می‌جنگیدند، در درگیری‌ها جان خود را از دست دادند.

این گزارش افزود که حوثی‌ها با برگزاری اردوهای تابستانی در مساجد و مدرسه‌ها به آموزش ایدوئولوژی خود می‌پردازند و در آنجا کودکان را به شرکت در جنگ ترغیب می‌کنند.

طبق این گزارش، کودکان در این کمپ‌ها شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و شعارهای ضدیهودی یاد می‌گیرند.

کارشناسان سازمان ملل گفتند که طبق برخی موارد که مستند شده‌اند کودکان به بهانه شرکت در دوره‌های‌ فرهنگی به جنگ فرستاده شده‌اند.

طبق این گزارش، در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها از زندان و سیستم قضایی به عنوان ابزاری برای سرکوب هرگونه اعتراض یا مخالفت، به ویژه علیه روزنامه‌نگاران، زنان، اقلیت‌های مذهبی استفاده می‌شود.

این گزارش همچنین با هشدار نسبت به ادامه نقض تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل از سوی حوثی‌ها گفت که این شبه‌نظامیان با استفاده از «یک شبکه پیچیده از واسطه‌ها در اروپا، خاورمیانه و آسیا» اجزای اصلی سیستم‌های تسلیحاتی خود را تهیه می‌کنند، تا مسئولان این اقدام‌ها مشخص نشوند.

طبق این گزارش، شواهد نشان می‌دهد که قطعات سلاح‌ها و سایر تجهیزات نظامی از سوی افراد و نهادهایی در عمان، از طریق زمینی به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها منتقل می‌شوند.

این گزارش خاطرنشان کرد که بیشتر انواع پهپادها، مین‌های دریایی و راکت‌های کوتاه‌-برد در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها سرهم‌بندی می‌شوند.

حوثی‌های مورد حمایت ایران یمن علاوه بر بخش‌های مختلف یمن، پایتخت این کشور، صنعا، و بندر اصلی آن، حدیده، را در تصرف خود دارند و در حال نزدیک شدن به شهر نفت‌خیز مارب هستند.

سازمان ملل متحد است از سال ۲۰۱۵ علیه این گروه شبه‌نظامی تحریم تسلیحاتی اعمال کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا