آذربایجان

ثروتهای آذربایجان که توسط ایران غارت می گردد؛ وجود ۵.۹ میلیارد تن ذخایر طلا و مس در آزربایجان شرقی

صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آزربایجان‌شرقی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد.

پرنیان با اشاره به ضرورت توجه به توانمندی‌ها و مزیت‌های موجود در شهرستان‌ها، ادامه داد: بیشترین ظرفیت استخراج اسمی در معادن مس و بیشترین میزان ذخیره قطعی در نفلین سینیت قرار دارد.

وی، وجود معادن مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان ۵.۹ میلیارد تن در استان را فرصتی استثنایی برای توسعه همه‌جانبه استان برشمرد و افزود: ۶۷ درصد ذخایر معدنی استان به کانی‌های یاد شده اختصاص دارد و این موهبت خدادادی تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت توجه به توانمندی‌ها و مزیت‌های موجود در شهرستان‌ها، ادامه داد: بیشترین ظرفیت استخراج اسمی در معادن مس و بیشترین میزان ذخیره قطعی در نفلین سینیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه توجه به رونق تولید و رفع موانع تولید به‌ویژه در جلسات ستاد تسهیل شهرستان‌ها از عمده‌ترین اولویت‌های سازمان صمت استان است، تصریح کرد: فعال شدن شورای معادن و برگزاری جلسات هفتگی به منظور بررسی و رفع موانع پیش‌ روی حوزه‌های معدنی استان در دستور کار قرار دارد.

متأسفانه آزربایجان از این ثروت خدادادی بی بهره می‌ماند ‌و منابع آزربایجان توسط رژیم استعماری ایران غارت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا