ایران

حمله با گاز سمی به دستکم دو مدرسه دیگر در سومین روز بازگشایی مدارس

گزارش‌های جدید حاکی است که در روز چهارشنبه ۱۶ فروردین، تعداد دیگری از دانش‌آموزان مدارس ایران به‌دلیل مسمومیت‌های مشکوک با گاز سمی به بیمارستان منتقل شدند.

ویدئویی در کانال تلگرامی «اعتراض بازار» منتشر شده است که نشان می‌دهد تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه «استقلال» در کوهنجان سروستان در استان شیراز روز چهارشنبه «با وضعیت جسمی وخیم» به بیمارستان شهدای این شهر منتقل شدند.

همزمان گزارش شده که تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه‌ «حضرت مهدی» شهرستان پیرانشهر(خانا) در استان اذربایجان غربی نیز به بیمارستان منتقل شدند.

سه روز از بازگشایی مدارس در ایران پس از تعطیلات نوروز می‌گذرد و در هر سه روز گزارش‌هایی از مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان منتشر شده است.

اما احمد وحیدی، وزیر کشور، روز چهارشنبه مسمومیت‌های جدید در مدارس را تایید نکرد و گفت که باید در این زمینه تحقیقات صورت گیرد.

روز سه‌شنبه نیز هشت دانش‌آموز دبیرستان دخترانه‌ «سحر» منطقه دولت‌آباد اصفهان به بیمارستان منتقل شدند.

در همین روز، رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی نیز از انتقال ۲۰ دانش‌آموز یک مدرسه دخترانه در شهرک باغمیشه تبریز با «علائم تنفسی و تنگی نفس» به بیمارستان خبر داد.

روز ۱۴ فروردین هم با بازگشایی مدارس کشور پس از تعطیلات نوروزی، مسمومیت مشکوک در یک مدرسه شهر نقده(سولدوز) در آذربایجان غربی گزارش شد.

در حالی که مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان دختر در ایران از چند ماه پیش آغاز شده، اما به‌رغم ادعای مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر پیگیری این اتفاقات، عاملان این حملات هنوز شناسایی یا دستگیر نشده‌اند.

این حملات فقط به دانش‌آموزان دختر محدود نبوده و دانشجویان دختر در خوابگاه‌های دانشجویی نیز بارها هدف چنین اقداماتی قرار گرفته‌اند.

در این حملات به گفته سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، دست‌کم ۱۳ هزار دانش‌آموز دختر دچار مسمومیت شده و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا