جهانسیاست

حکم دادگاه آمریکا: محموله نفتکش‌های ایرانی راهی ونزوئلا توقیف می‌شوند

دادستان‌های فدرال آمریکا برای توقیف محموله بنزین کشتی‌هایی که از ایران راهی ونزوئلا شده‌اند، شکایتی تنظیم کرده و خواستار مصادره آن محموله‌ها شده‌اند.

روزنامه وال استریت‌ژورنال آمریکا گزارش داد که دادستان‌های آمریکا روز چهارشنبه ۱۱ تیر این شکایت را تنظیم کرده‌اند و هدف آنها جلوگیری از رسیدن سوخت ایران به ونزوئلا و قطع درآمدهای ایران از این طریق است.

در این شکایت گفته می‌شود که جمهوری اسلامی درآمد حاصل از صدور سوخت به ونزوئلا را صرف فعالیت‌های جنگ‌طلبانه، گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و تجهیزات و تسلیحات نظامی در پشتیبانی از تروریسم و نقض حقوق بشر می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران از ماه گذشته میلادی اقدام به فرستادن محموله‌های سوختی به ونزوئلا کرده است.

در این زمینه دادستان منطقه کلمبیا یک تاجر ایرانی به نام محمود مدنی‌پور را متهم به ارتباط با سپاه پاسداران کرده و گفته شده که وی فرایند تحویل محموله‌های سوختی را از طریق شبکه شرکت‌های کاغذی هماهنگ کرده تا ضمن جلوگیری از کشف آن از سوی آمریکا، تحریم‌های این کشور را دور بزند.

همچنین گفته شده نفتکش‌های ایرانی به منظور گم کردن رد محموله‌شان اقدام به انتقال کشتی به کشتی محموله  بوده‌اند. این شیوه‌ای است که پیش‌تر نیز مورد استفاده کشتی‌های ایرانی بوده است.

وال استریت‌ژورنال نوشت، شرکت محمود مدنی‌پور مستقر در امارات متحده عربی،‌ نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و خود آقای مدنی‌پور از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا