ایرانسیاست

خامنه ای: رئیس جمهور فرانسه یا خیلی ساده است یا همدست آمریکا

علی خامنه ای رهبر ایران، امروز در دیدار با دانش آموزان با اشاره به اینکه بستن راه نفوذ آمریکا به ایران، مذاکره نکردن است، افزود: «امروز جوانان ما موشکهایی میسازند که دو هزار کیلومتر برد دارد و با خطای یک متر به هر کجا که میخواهند میخورد»

علی خامنه ای رهبر ایران، امروز در آستانه 13 آبان – در دیدار با  دانش آموزان، گفت: منع مذاکره با آمریکا منطق محکمی دارد. اینکه برخی خیال میکنند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل میکند، صددرصد اشتباه است

خامنه ای در شرایطی از پیشرفتهای موشکی و نیز عدم مذاکره با آمریکا سخن می گوید که کارشناسان تاکید می کنند که اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی قرار گرفته و بحران ناشی از تحریم های هسته ای روی سر جامعه این کشور آوار شده است.

رهبر ایران در ادامه سخنان خود با تاکید بر عدم مذاکره با ایالات متحده آمریکا، افزود: «طرف مقابل، قبول مذاکره از سوی ایران را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی میداند و میخواهد بگوید “توانستیم ایران را به زانو دربیاوریم” و میخواهد اثبات کند که سیاست فشار حداکثری درست بوده و بعد هم هیچ امتیازی نخواهد داد»

او در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که ایالات متحده آمریکا طی ۴۱ سال گذشته به تحریک «قومیتها» و تفکرات «تجزیه طلبی» در ایران دامن زده است.

خامنه ای در ادامه با اشاره به میاجی گری دولت فرانسه در رابطه با از سر گیری مذاکرات هسته ای افزود: «حالا یک دولتی مثل دولت فرانسه هم واسطه میشود و پیام میفرستد و تماس میگیرد و رئیس‌جمهور آن میگوید اگر یک ملاقات کنید، همه‌ی مشکلات حل میشود. باید بگوییم یکی از این دو حالت است: یا او خیلی ساده است و یا همدست آمریکا است»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا