جهان

خبر یک: نظامیان ایران در ایروان هستند؛ خبر دو: تشویش ارامنه بخاطر شباهت یونیفرم آنها به سربازان آذربایجان

بخش ارمنی شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های ارمنی گزارش دادند که سربازان آذربایجانی در حال خرید در یکی از سوپرمارکت های ایروان دیده شده اند.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ارمنستان گزارش می دهد که این خبر باعث نگرانی جدی در جامعه ارمنی شده است.

بر اساس عکسی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شده است، سربازانی که لباس نظامی شبیه ارتش آذربایجان را بر تن کرده اند، با همراهی کارمندان وزارت دفاع ارمنستان در سوپرمارکت «ایروان سیتی» در خیابان «کمیتاس» ایروان مشغول خرید هستند.

با این حال، مرکز اطلاع رسانی وزارت دفاع ارمنستان در مورد این عکس اعلام کرد که هیچ جای نگرانی وجود ندارد، زیرا افراد حاضر در عکس، نظامیان آذربایجانی نیستند بلکه نظامیان ایرانی هستند. اینگونه که، هیئتی از وزارت دفاع ایران در یك سفر رسمی به ایروان رفته و پلیس نظامی ارمنستان همراه آنها می‌باشد.

پیش از این، جامعه ارمنستان از گزارش هایی مبنی بر خرید سربازان آذربایجانی در خانكندی یا حضور در یكی از رستوران های گوروس، نگران شده بود. با توجه به جنگ ۴۴ روزه در قره باغ و پیامدهای آن، قابل درک است که ارامنه از چنین اخباری درباره ارتش آذربایجان نگران هستند.

از سوی دیگر، نزدیک‌تر شدن روابط نظامی ایران با ارمنستان پس از شکست آنها در جنگ قره باغ نشاندهنده این است که بین دو کشور روابط دیپلماتیک معمولی برقرار نیست، برعکس ایران بطور آشکار از ارمنستان حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا