اجتماعیایران

دادستان کل کشور: زندان کم داریم

محمد جعفر منتظری، با اشاره به اینکه در برخی از شهرها زندان مناسب نداریم یا زندان کم داریم، افزود: در این شرایط ناچار هستیم زندانیان برخی شهرها دوران محکومیت خود را در شهری دیگر سپری کنند.

محمد جعفر منتظری امروز یکشنبه یکم دی ماه در کرج و در جمع خبرنگاران با اذعان این مطلب که وجود چهار زندان بزرگ در شهر کرج مشکلاتی را برای این شهر ایجاد کرده است، افزود: به موجب قانون، دستگاه قضا و سازمان زندان ها مکلف هستند در صورت امکان زندانی را در زندان محل اقامت اصلی یعنی جایی که خانواده اش سکونت دارند – زندانی کنند. ولی مشکل اینجاست در برخی از شهرستان‌ها زندان مناسب نداریم یا زندان کم داریم.

 

 

او در ادامه توضیح داد: «در این شرایط ناچار هستیم زندانیان برخی شهرها دوران محکومیت خود را در شهری دیگر سپری کنند.»

 

او اضافه کرد: در رابطه با اصل مساله زندان مشکلات زیادی در کشور داریم چون اعتبارات لازم در اختیار سازمان زندان ها قرار نمی‌گیرد و این سازمان از لحاظ زیرساخت هایی مثل ساختمان و ملزومات دچار محرومیت است که امیدواریم این مشکلات با کمک مجلس و دولت حل شود.

 

دادستان کل در ایران، در ادامه با اشاره به ناآرامی های آبان ماه در این کشور، مدعی شد که در جریان این اعتراضات «تعداد زیادی از کارکنان نیروی انتظامی زخمی یا شهید شدند».

 

او بدون اینکه آمار مشخصی از کشته‌شدگان اعلام کند، گفت که «بیشترین خسارت به نیروی انتظامی وارد شد».

 

دادستان ایران با تشبیه کردن اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف به «میدان جنگ»، از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواست «به مردم بگویند که از اغتشاشگران چقدر اسلحه سرد و گرم کشف شده است».

 

او در ادامه اعتراضات را «محدود» و «تنها در هشت استان» عنوان کرد و از دادستان‌های سراسر کشور خواست «با افرادی که نظم عمومی را به مخاطره می‌‌اندازند و می‌خواهند ‌ایجاد نا‌امنی کنند برخورد کرده و اجازه نفس کشیدن به آنها ندهند».

 

 

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا